Η ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην ελληνική περιφέρεια: η περίπτωση του Νομού Κέρκυρας

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Η ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην ελληνική περιφέρεια: η περίπτωση του Νομού Κέρκυρας (EL)

Μάρη, Έλσα

aegean

Στην Ελλάδα, όπως και σε όλες τις χώρες της λεκάνης της Μεσογείου, η αμπελουργική παράδοση είναι ιδιαίτερα πλούσια, με πολλές από τις ποικιλίες και τα κρασιά της παράγονται για περισσότερα από 4,000 χρόνια και το οποίο προκύπτει από τις ανακαλύψεις που έχουν γίνει σε όλη την Ελλάδα. Την ανάδειξη αυτή της παράδοσης υποστηρίζει μια ειδική μορφή Αγροτουρισμού, ο οινοτουρισμός. Πρόκειται για μια σχετικά νέα μορφή τουρισμού απόλυτα εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον που στοχεύει στην ουσιαστική γνωριμία με τον κάθε τόπο. Ο αγροτουρισμός αυτού του είδους αυξάνεται ταχύτατα σε δημοτικότητα σε αρκετές περιοχές με ευνοϊκές συνθήκες ανάπτυξης και μάρκετινγκ. Μέσα από αυτή την καλύτερη κατανόηση, οι οινοπαραγωγοί διαπίστωσαν την δυνατότητα να αναπτύξουν και να καλυτερεύσουν την τοπική κουλτούρα. Έτσι δεκάδες οινοποιεία πλέον επιτρέπουν στους επισκέπτες να περιπλανηθούν στα αμπέλια και να μάθουν παραδοσιακούς και μοντέρνους μεθόδους παραγωγής κρασιού και φυσικά να γευτούν τα ελληνικά κρασιά συνοδευόμενα με τοπικά πιάτα. Βασικός σκοπός αυτής της εργασίας είναι να διαπιστώσουμε, πρώτα σε τι επίπεδο ανάπτυξης είναι ο οινικός τουρισμός σύμφωνα με τους οινοποιούς και ύστερα πόσο γνωστός είναι ως θεματική μορφή τουρισμού στους κατοίκους του Νομού Κερκύρας. Αρχικά, γίνεται μια αναφορά στον τουρισμό, αναφέροντας τις έννοιες γενικά που απορρέουν από τον ίδιο και τις μορφές του (μαζικός και εναλλακτικός), των ωφελειών και των παραγόντων ανάπτυξης. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια του οινικού τουρισμού και του επισκέπτη, μέσω της ανασκόπησης της διεθνούς και ελληνικής βιβλιογραφίας, όπως επίσης αναζητήθηκαν παρόμοιες έρευνες μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο. Τέλος, η μεθοδολογία της εργασίας βασίζεται στη πρωτογενή έρευνα η οποία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν μέσω της ανάλυσης των στοιχείων που συλλέχθηκαν από τις συνεντεύξεις και τα ερωτηματολόγια. Το δείγμα αποτελείται από 70 άτομα οι οποίοι επιλέχθηκαν τυχαία και η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο 2016. Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται τα τελικά συμπεράσματα. Λέξεις κλειδιά: Τουρισμός, Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού, Οινοτουρισμός, Οινοποιεία, Κέρκυρα

bachelorThesis

Οινοτουρισμός (EL)
Tourism (EL)
Κέρκυρα (EL)
Corfu (EL)
Τουρισμός (EL)
Alternative types of tourism (EL)
Εναλλακτικές μορφές τουρισμού (EL)
Wine tourism (EL)
Οινοποιεία (EL)
Wine yards (EL)


2016-02-16


2017-09-18T12:15:26Z

Μυτιλήνη




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)