Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή οίνου βιολογικής καλιέργειας απο τους έλληνες καταναλωτές ως στοιχεία διαμόρφωσης στρατηγικής απο τις ελληνικές επιχειρήσεις οινοποίησης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή οίνου βιολογικής καλιέργειας απο τους έλληνες καταναλωτές ως στοιχεία διαμόρφωσης στρατηγικής απο τις ελληνικές επιχειρήσεις οινοποίησης

Δημοπούλου, Ελένη

Λυμπερόπουλος, Κωνσταντίνος

masterThesis

2011-02-11
2017-09-27T12:20:14Z

Οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται σήμερα να επιβιώσουν σε ένα άκρος ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Την πραγματικότητα αυτή αντιμετωπίζουν και οι οινοποιητικές επιχειρήσεις της χώρας μας. Τα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα κερδίζουν ολοένα και σημαντικότερη θέση τόσο στην Ευρωπαϊκή όσο και στην διεθνή αγορά. Το κρασί αποτελεί ένα ιδιαίτερο προϊόν αφού έχει την ιδιομορφία παρόλο που είναι αγροτικό προϊόν δεν αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης. Για το λόγο αυτό η προώθηση του κρασιού αποτελεί σημαντική παράμετρος για την επιτυχία του συγκεκριμένου προϊόντος. Το κρασί αποτελεί ένα από τα προϊόντα που παράγονται ευρέως στη χώρα μας και εξάγονται στο εξωτερικό, για το λόγο αυτό η στρατηγική προώθησης τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό είναι σημαντική. Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή οίνου στην χώρα μας και η στάση των ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο βιολογικό κρασί, δηλαδή ποια χαρακτηριστικά είναι εκείνα που παίζουν ρόλο στην επιλογή κρασιού από τους έλληνες καταναλωτές και πως αυτά διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, την εκπαίδευση και την ενημέρωση, που έχει ο καταναλωτής, σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν. Επιπλέον, επιχειρήθηκε η σύγκριση μεταξύ κρασιών βιολογικής και συμβατικής καλλιέργειας ώστε να διερευνηθεί κατά πόσο οι έλληνες καταναλωτές είναι θετικοί προς τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας και συγκεκριμένα για το κρασί. Τέλος, θα διερευνηθεί ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στην κατανάλωση οίνου στην Ελλάδα, τι θέση έχει το κρασί στον σύγχρονο τρόπο ζωή και αν η κατανάλωση του περιλαμβάνεται σε μία ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Η ελληνική αγορά κρασιού είναι άκρος ανταγωνιστική με πολλές και μικρές, σε μέγεθος και μερίδιο αγοράς, οινοποιητικές επιχειρήσεις. Η έρευνα αγοράς είναι ένα σύγχρονο εργαλείο του marketing το οποίο βοηθά τις επιχειρήσεις να αφουγκραστούν τις ανάγκες, τις απαιτήσεις αλλά και τις γνώμες των πελατών για τα καταναλωτικά προϊόντα. Για την ολοκλήρωση αυτής της μελέτης συλλέχτηκαν πρωτογενή στοιχεία μέσω ερωτηματολογίου το οποίο και συμπλήρωσαν 150 καταναλωτές κρασιού από διαφορετικές περιοχές του ελλαδικού χώρου. Τα ερωτηματολόγια στη πλειοψηφία συμπληρώθηκαν με προσωπική ή τηλεφωνική συνέντευξη, ενώ ένα ποσοστό ερωτηματολογίων συμπληρώθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail). Από την παρούσα έρευνα προέκυψε ότι υπάρχει πληθώρα παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν την επιλογή οίνου από τους καταναλωτές. Η βαρύτητα των παραγόντων αυτών ποικίλει ανάλογα με την ηλικία , το φύλο, το οικογενειακό εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης, τις προτιμήσεις των καταναλωτών στα είδη κρασιού αλλά και από το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που δείχνουν για το συγκεκριμένο προϊόν. Οι έλληνες καταναλωτές είναι πλέον συνειδητοποιημένοι και ενημερωμένοι για το τι κρασί επιλέγουν πράγμα που κάνει την προώθηση του ένα δύσκολο και πολύπλοκο εγχειρήματος, δεδομένου του ολοένα αυξανόμενου ανταγωνισμού που επικρατεί σήμερα αλλά και της οικονομικής κρίσης που βιώνει σήμερα η χώρα μας. Για τους παραπάνω λόγους κύριος σκοπός για τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις θα πρέπει να αποτελέσει η αύξηση της αντιλαμβανόμενης αξίας που προσφέρει η ελληνική οινική προέλευση στα επώνυμα, τυποποιημένα κρασιά που παράγονται στην ελληνική επικράτεια και θα πρέπει να αποτελεί το βασικότερο στόχο για αυτές.


μάρκα
προέλευση
καταναλωτική στάση και συσμπεριφορά
ποιότητα
χαρακτηριστικά προϊόντος
τιμή
ετικέτα
φήμη
Βιολογικό κρασί
price
origin
consumer attitudes and behavior
reputation
label
organic wine
brand
quality

Διοίκηση Επιχειρήσεων - ΜΒΑ
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Επιστημών της Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.