Η διαχείριση κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο: μια μελέτη περίπτωσης σε διαπολιτισμικό σχολείο της Αθήνας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διαχείριση κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο: μια μελέτη περίπτωσης σε διαπολιτισμικό σχολείο της Αθήνας

Λάβδας, Διονύσιος

Τρουμπέτα, Σεβαστή

masterThesis

2017-09-29T12:52:40Z
2015-06-17

Η παρούσα διπλωματική εργασία σκοπό έχει την διερεύνηση του ζητήματος της διαχείρισης των κοινωνικών ανισοτήτων παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο στο διαπολιτισμικό δημοτικό σχολείο σε περιοχή της Αθήνας. Οι μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο αποτελούν μία σημαντική μερίδα του μαθητικού πληθυσμού τις τελευταίες δύο και πλέον δεκαετίες. Όπως καταδεικνύεται από την βιβλιογραφική ανασκόπηση, οι αλλοδαποί μαθητές συμμετέχοντας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υφίστανται αρκετές κοινωνικές διακρίσεις (σε κοινωνικό, πολιτισμικό, οικονομικό, μορφωτικό επίπεδο). Ωστόσο, το κράτος έχει θεσμοθετήσει τα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης προκειμένου να αντιμετωπίσει ζητήματα ένταξης και ίσης μεταχείρισης των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, τέθηκε το ερώτημα της διαχείρισης της κατάστασης αυτής στο διαπολιτισμικό σχολείο που δημιουργήθηκε για τον παραπάνω σκοπό. Προκειμένου να διερευνηθεί το ζήτημα των κοινωνικών ανισοτήτων εντός του διαπολιτισμικού σχολείου, πραγματοποιήθηκαν επτά συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς του διαπολιτισμικού δημοτικού με την μέθοδο των ημι- δομημένων συνεντεύξεων. Οι εκπαιδευτικοί μετέφεραν τις εμπειρίες και τις αντιλήψεις τους ως προς την κατάσταση στο διαπολιτισμικό σχολείο, την διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας από μέρους τους, την αλληλεπίδραση με τους μαθητές και τις αντιλήψεις τους για την συμβολή του διαπολιτισμικού σχολείου στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων. Σε γενικές γραμμές οι εκπαιδευτικοί ασκούν έντονη κριτική στο κοινό σχολείο, λόγω της μη προαγωγής της πολυπολιτισμικής κουλτούρας, ενώ θεωρούν ότι το αν προάγεται η πολυπολιτισμικότητα είναι περισσότερο θέμα του ίδιου του εκπαιδευτικού και πώς ο ίδιος θα το διαχειριστεί στην πράξη. Επισημαίνεται επίσης η έλλειψη κρατικής υποστήριξης απέναντι στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του διαπολιτισμικού σχολείου. Θεωρούν ότι το γενικό σχολείο κατά κύριο λόγο λαμβάνει υπόψη μόνο την κυρίαρχη κουλτούρα και γλώσσα, παραμερίζοντας τα στοιχεία διαφορετικών πολιτισμών. Ωστόσο, η συμβολή του εκπαιδευτικού κρίνεται σημαντική στην διασφάλιση της πολιτισμικής ετερογένειας τόσο στο κοινό όσο και στο διαπολιτισμικό σχολείο. Ειδικά για το διαπολιτισμικό, θεωρούν ότι προάγει στην πράξη τον σεβασμό και την ανοχή στην διαφορετικότητα.

Children of immigrants--Education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85023553)
Multicultural education--Europe (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010102622)

Μετανάστες
Εκπαίδευση
Διαπολιτισμική εκπαίδευση

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
Έρευνα για την Τοπική Κοινωνική Ανάπτυξη και Συνοχή
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.