Ο θεσμός των πειραματικών σχολείων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Ο θεσμός των πειραματικών σχολείων (EL)

Κορωναίου, Χριστίνα

aegean

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία βιβλιογραφική ανασκόπηση, στην οποία μελετήθηκε διεξοδικά ο θεσμός των πειραματικών σχολείων, με σκοπό αφ’ ενός τη θεωρητική αποτύπωση των πειραματικών αλλαγών στην εκπαίδευση κατά τα προηγούμενα χρόνια στο διεθνή χώρο και αφ’ ετέρου την εξέταση των νομοθετικών παρεμβάσεων αναφορικά με τα πειραματικά σχολεία της Ελλάδας, όπως αυτές διατυπώθηκαν μέσα από τις σχετικές δημοσιεύσεις στα Φύλλα της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, οι αλλαγές και η διερεύνηση της επίδρασης των αλλαγών αυτών στην εκπαιδευτική πρακτική δεν συναντώνται απαραίτητα μόνο στον 21ο αιώνα, αλλά αρκετά πρωτύτερα. Μέσω μεταρρυθμιστικών κινήσεων σε διάφορες χώρες έχει επιχειρηθεί η συστηματική λειτουργία πειραματικών σχολείων με στόχο τη μελέτη της επίδρασή τους και τη γενίκευση των συγκεκριμένων χειρισμών στη συνήθη εκπαιδευτική πρακτική. Επιπλέον, καταγράφονται μερικά από τα σημαντικότερα πειραματικά σχολεία που συστάθηκαν και οι αλλαγές που αυτά υπέστησαν και επέφεραν. Παράλληλα, πραγματοποιείται μία συνολική αποτίμηση της πειραματικής εκπαίδευσης. Στο ερευνητικό μέρος με την βοήθεια των ΦΕΚ γνωστοποιείται η κριτική αποτίμηση και επισκόπηση των αλλαγών μεταξύ των εκάστοτε περιόδων των πειραματικών σχολείων στην Ελλάδα, με αφετηρία τα ΦΕΚ του 1967. Επιπρόσθετα, με βάση τη συγκεκριμένη εργασία, τα πειραματικά σχολεία πρωτοεντοπίζονται στις αρχές του 20ου αιώνα τόσο σε χώρες του εξωτερικού όπως η Γερμανία και η Ισπανία, όσο και στην Ελλάδα. Παρά τις όποιες εναλλαγές μεταξύ διαφορετικού προσανατολισμού καθεστώτων κατά τη πορεία της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, ο θεσμός των πειραματικών σχολείων δεν έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, αλλά ούτε και παρεμβάσεις ως προς τα όργανα διοίκησης, με εξαίρεση μόνο τα χρόνια πριν το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, δεν παρατηρείται κάποια επιστημονική μέτρηση της αξιολόγησης της συνεισφοράς των συγκεκριμένων σχολείων στην εκπαιδευτική πρόοδο. Σε κάθε περίπτωση, λόγω της γενικότερης σημαντικότητας των πειραματικών σχολείων, ο ρόλος τους στο εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να αναβαθμιστεί. The institute of pilot schools through the course of history The current paper presents a literature review of the institute of pilot schools, with the objective of both the theoretical definition of pilot schools in the international area , as well as examining the Greek legislative acts regarding pilot schools, as these acts were defined by the Greek Parliament. These changes and the investigation of their effects on school practices shouldn’t be traced only after the turn of the 21st century, but much before that. Through reformative acts in several countries, there has been a mobilization towards a systematic operation of these schools, with the goal of examining their effects and the generalization of the practices that were enacted at these pilot schools. Moreover, some of the most important pilot schools that were ever organized are presented, along with a total review of the institution in general. On the research part of this paper, with the assistance of the legislative acts, the critical review of the institution of pilot schools in Greece can be constituted through various eras, starting with the acts of 1967. In addition, based on this work, experimental schools are initially established at the beginning of the 20th century both in foreign countries such as Germany and Spain, as well as in Greece. In spite of, any alternations between different orientation regimes in the course of modern Greek history, the institution of experimental schools has not undergone many changes, nor interventions in the administration, except for the years before the Second World War. However, there is no scientific measurement of the assessment of the contribution of these schools to educational progress. In any case, due to the general importance of experimental schools, their role in the education system needs to be upgraded.

bachelorThesis

Greek Parliament (EL)
Pilot schools (EL)
Pilot schools in the international area (EL)
Ελληνική περίπτωση πειραματικών σχολείων (EL)
Πειραματικά σχολεία του εξωτερικού (EL)
Πειραματικά σχολεία (EL)


2017-02-25


2017-10-10T12:10:06Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.