Ανάπτυξη της έννοιας της ταχύτητας σε μαθητές της ΣΤ' τάξης του δημοτικού σχολείου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Ανάπτυξη της έννοιας της ταχύτητας σε μαθητές της ΣΤ' τάξης του δημοτικού σχολείου (EL)

Σιαφάκας, Βασίλειος

aegean

Πολλές αντιλήψεις των μαθητών για έννοιες και φαινόμενα των Φυσικών Επιστημών έχουν ήδη εντοπιστεί, χωρίς ωστόσο αυτό να καλύπτει και την μελέτη της έννοιας της ταχύτητας, αφού η έρευνα γύρω από την έννοια της μέσης ταχύτητας είναι αρκετά περιορισμένη, με την επικέντρωση των ερευνών να γίνεται κατά κύριο λόγο να αφορά τις μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης (δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια). Η εργασία αυτή αποσκοπεί στην διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου γύρω από την έννοια της μέσης ταχύτητας. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να αναδειχθούν τις αντιλήψεις των μαθητών, σχετικά με: (α) τη σχέση ανάμεσα στην απόσταση, τον χρόνο και την ταχύτητα, (β) τη σχέση μεταξύ μάζας και ταχύτητας, (γ) την έννοια της ταχύτητας, (δ) τη σχέση μέσης και στιγμιαίας ταχύτητας και, (ε) την διαδικασία υπολογισμού της ταχύτητας, της απόστασης και του χρόνου. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε 120 μαθητές της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου στην πόλη της Ρόδου, ενώ από την ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών επιτράπηκε ο εντοπισμός και η καταγραφή των αντιλήψεων των μαθητών. Από την ανάλυση, διαπιστώθηκαν σημαντικές αποκλίσεις στις αντιλήψεις των μαθητών από την επιστημονική γνώσης.

bachelorThesis

Speed (EL)
Misconceptions (EL)
Φυσική (EL)
Αντιλήψεις (EL)
Ταχύτητα (EL)
Physics (EL)


2017-06-30


2017-10-11T11:54:19Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.