Κατασκευή, εφαρμογή και αξιολόγηση τρισδιάστατου εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την διδασκαλία στοιχείων- εννοιών της μελέτης του περιβάλλοντος σε μαθητές της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου
Κατασκευή, εφαρμογή και αξιολόγηση τρισδιάστατου εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την διδασκαλία στοιχείων- εννοιών της μελέτης του περιβάλλοντος σε μαθητές της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου
(EL)
Μαλλιά, Ειρήνη
aegean
Η εργασία διερευνά κατά πόσο τα ηλεκτρονικά παιχνίδια συμβάλλουν στην κατανόηση εννοιών της Μελέτης του Περιβάλλοντος της Γ' τάξης του δημοτικού. Για το λόγο αυτό, διεξήχθη μελέτη διάρκειας πέντε εβδομάδων, σε δυο σχολεία της Καλύμνου, με συνολικά 54 συμμετέχοντες μαθητές, χωρισμένους σε τρεις ίσες ομάδες. Η πρώτη διδάχθηκε συμβατικά, η δεύτερη διδάχθηκε τις έννοιες μέσα από ηλεκτρονικά παιχνίδια και η τρίτη διδάχθηκε μέσα από τα παιχνίδια σε συνδυασμό με το εποικοδομητικό διδακτικό μοντέλο. Οι επιδόσεις των μαθητών αξιολογήθηκαν με φύλλα αξιολόγησης. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι μαθητές που διδάχθηκαν με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές της συμβατικής ομάδας, ενώ η τρίτη ομάδα υπερείχε της δεύτερης μόνο στο delayed post-test. Επίσης, οι εντυπώσεις των μαθητών από την διδασκαλία με τα παιχνίδια ήταν ιδιαίτερα θετικές, κάτι που δίνει το ερέθισμα για περαιτέρω μελέτη του θέματος.