Βελτίωση της αλγοριθμικής σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων με τη χρήση εφαρμογών προγραμματισμού: μελέτη περίπτωσης M.S. Kodu

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Βελτίωση της αλγοριθμικής σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων με τη χρήση εφαρμογών προγραμματισμού: μελέτη περίπτωσης M.S. Kodu (EL)

Μήταλας, Ανδρέας

aegean

Σκοπός της έρευνας είναι να μελετηθεί η σχέση μεταξύ της ανάπτυξης ή βελτίωσης της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών με τη χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής MS Kodu. Την έρευνα απασχολούν θέματα όπως ο εμπλουτισμός της διδασκαλίας για ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης με προγραμματιστικά εργαλεία που ωθούν τη μάθηση μέσα από τον κόσμο των ψηφιακών παιχνιδιών, τη διδασκαλία δομών πληροφορικής μέσα από ένα διαθεματικό σενάριο διδασκαλίας και τέλος τη μάθηση μέσα από παιχνίδι που δημιουργούν οι ίδιοι οι μαθητές. Μέθοδοι: Στην έρευνα συμμετείχαν 22 μαθητές ηλικίας 15-16 ετών από το 1ο Λύκειο της Κω. Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων σε κάθε υπολογιστή (το εργαστήριο του σχολείου διέθετε 10 Η/Υ) και το μάθημα που παρακολουθούσαν ήταν το μάθημα επιλογής: «Εφαρμογές Πληροφορικής». Αποτελέσματα: Μετά την διδακτική παρέμβαση οι μαθητές κατανόησαν την έννοια της αλγοριθμικής σκέψης και έδωσαν σωστή απάντηση σε ποσοστό 81,8% και μόλις το 18,2% έδωσε λάθος απάντηση ή δεν την απάντησε καθόλου. Επίσης οι μαθητές, σε ποσοστό 63,7%, θεωρούν ότι η αλγοριθμική σκέψη μπορεί να βελτιωθεί και να αναπτυχθεί πολύ ή πάρα πολύ, ενώ το 27,3% λίγο, μέσα από τη χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής Kodu. Στην επίλυση του γρίφου (παιχνιδιού) βελτίωσαν σχεδόν κατά 50% την απόδοσή τους σε όλα τα επίπεδα. Συμπεράσματα: Στην έρευνά μας βρέθηκε θετική επίδραση της εφαρμογής Kodu στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης. Οι μαθητές μετά την παρέμβαση μπορούν να οργανώσουν τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων μεθοδικά ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες- βήματα επίλυσης προβλημάτων που υποστηρίζονται από την μεθοδολογία αλγοριθμικής επίλυσης προβλημάτων. Η πλειοψηφία των μαθητών υλοποίησε τις γνώσεις τους στην επίλυση του γρίφου. Ο οπτικός προγραμματισμός βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν γρηγορότερα τη φιλοσοφία του Kodu και να προσαρμοστούν εύκολα στο προγραμματιστικό περιβάλλον του. Μετά την παρέμβαση οι μαθητές κατέκτησαν γνώσεις θεωρητικές, έννοια προβλήματος, μεθοδολογία επίλυσης, αλγόριθμος, ιδιότητες αλγορίθμων και μιντιακές, εκμάθηση και αξιοποίηση της εφαρμογής Kodu.

bachelorThesis

Algorithmic thought (EL)
Kodu (EL)
Πρόβλημα (EL)
Problem (EL)
Αλγοριθμική σκέψη (EL)


2016-07


2018-01-10T11:16:02Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.