Σπάζοντας τη σιωπή: σχολείο – εκπαίδευση – ομοφοβία

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σπάζοντας τη σιωπή: σχολείο – εκπαίδευση – ομοφοβία
Breaking the Silence: School – Education - Homophobia

Ράπτη, Ιουλία Νεκταρία

Γκασούκα, Μαρία
Βιτσιλάκη, Χρυσή
Αρβανίτη, Ευγενία

masterThesis

2017-10-05
2018-02-01T11:50:12Z

Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει ένα ιδιαίτερο ευαίσθητο και πολύπλοκο θέμα για την εποχή μας αλλά και για τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Στόχος της δικής μας έρευνας είναι να μπορέσουμε σε πρώτη φάση να μελετήσουμε και έπειτα να διαλευκάνουμε και να διερευνήσουμε πως η εκπαιδευτική κοινότητα της εκάστοτε σχολικής μονάδας αντιμετωπίζει ομοφοβικές καταστάσεις στο σχολικό της περίγυρο. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την παρούσα εργασία γίνεται μία προσπάθεια να μελετήσουμε πώς το σύγχρονο ελληνικό σχολείο δηλαδή διαχειρίζεται το ζήτημα της σεξουαλικής διαφορετικότητας και προσανατολισμού από την σκοπιά των ΛΟΑΤ και μη εκπαιδευτικών αλλά και ποια η δική τους στάση και άποψη ανάμεσα στις δύο ιδιότητες τους, αυτή του/ης εκπαιδευτικού και αυτή του ατόμου/προσωπικότητα. Σκοπός της είναι η καταγραφή των εμπειριών ως προς τις κοινωνικές σχέσεις που διαμορφώνουν κατά τη σχολική τους φοίτηση υπό την κυριαρχία των ηγεμονικού ετεροφυλοφιλικού Λόγου και της ετεροφυλοφιλικής μήτρας. Γίνεται μία προσπάθεια αποτύπωσης των απόψεων των ΛΟΑΤ εκπαιδευτικών και μη αναφορικά με το πώς το σύγχρονο ελληνικό σχολείο διαχειρίζεται αυτή την ευαίσθητη μαθητική μειονότητα (μέσα από ποιες εκπαιδευτικές πολιτικές και δράσεις) αλλά και πώς οι ίδιοι/ες διαχειρίζονται τις δύο όψεις της ταυτότητάς τους (από τη μία την ομοφυλόφιλη σεξουαλική ταυτότητα και από την άλλη την ταυτότητα του εκπαιδευτικού). Αυτά αποτελούν και τα κύρια ερευνητικά μας ερωτήματα. Μέσα από μία ποιοτική προσέγγιση με χρήση της ημι-δομημένης συνέντευξης (σε εκπαιδευτικούς ΛΟΑΤ και μη) ως ερευνητικής μεθόδου, θα προσπαθήσουμε να αντλήσουμε τα απαραίτητα στοιχεία και να εισχωρήσουμε στον εσωτερικό κόσμο των ατόμων αυτών, τα οποία θα μας επιτρέψουν να εξάγουμε τα δικά μας συμπεράσματα.

Education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989)
Homophobia in schools (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99004155)
Schools (URL: http://id.loc.gov/authorities/childrensSubjects/sj96006089)

Διαφορετικός σεξουαλικός προσανατολισμός
ΛΟΑΤ εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτική πολιτική
Different sexual orientation
LGBT teachers
Educational policy

Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)