Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. (EL)

Καπέλλα, Μαρία

aegean

Το λεγόμενο «σύνδρομο του 21ου αιώνα», το άγχος στην εργασιακή καθημερινότητα πλήττει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους. Δεν υπάρχει επαγγελματικός κλάδος του οποίου οι εργαζόμενοι να μην υφίστανται έστω ένα μέρος άγχους που να σχετίζεται με την επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως όλοι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα παρουσιάζουν έντονα σημάδια συναισθηματικής κόπωσης που σχετίζονται με το άγχος και την εξουθένωση. Σκοπό της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των μεταβλητών εργασιακό άγχος, επαγγελματική εξουθένωση και αυτεπάρκεια των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, μελετώνται αφενός οι παράγοντες που προκαλούν εργασιακό άγχος (occupational stress) στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι μεταβλητές που αυξάνουν ή μειώνουν τα επίπεδα του άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης (Burnout) που βιώνουν. Επιπλέον, εν σχέση με το εργασιακό άγχος και την επαγγελματική εξουθένωση μελετάται η επίδραση των ψυχικών γνωρισμάτων των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα η αυτεπάρκεια που νιώθουν. Η έρευνα διενεργήθηκε την περίοδο Οκτώβριος - Μάρτιος 2017 σε 80 σχολεία των νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Στην έρευνα συμμετείχαν 250 περίπου εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, καθώς και διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. The so-called “21st century syndrome”, occupational stress everyday affects more and more people. There is no profession whose workers do not suffer even a part of anxiety related to their professional career. So, teachers of primary education, as all employees in the private and public sectors are showing signs of emotional fatigue related to occupational stress and burnout. The purpose of this study is to investigate the relationships between variables as such stress, burnout and self- efficacy of teachers of primary education. We study the factors that cause stress at work (occupational stress) at teachers of primary education, as well as the variables that increase or decrease the levels of Stress and Burnout experiences. Furthermore, in relation to work-related stress and burnout, the effect o mental traits, and specifically the self-sufficiency that they fell, is also studied. The survey was conducting during the period October- March 2016-2017 in 80 schools in the prefectures of Dodecanese and Cyclades. The research involved about 250 teachers of all disciplines, as well as head- teachers of schools.

bachelorThesis

Primary education (EN)
Eπαγγελματική εξουθένωση (EN)
Occupational stress (EN)
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EN)
Burnout (EN)
Teachers (EN)
Eργασιακό στρες (EN)
Άγχος (EN)
Εκπαιδευτικοί (EN)


2017-06


2018-03-07T12:20:04Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.