Μέθοδοι ανάπτυξης ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στον τουρισμό. Μελέτη περίπτωσης της Λέσβου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μέθοδοι ανάπτυξης ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στον τουρισμό. Μελέτη περίπτωσης της Λέσβου

Δεληγιάννης, Κωνσταντίνος

Λουκής, Ευριπίδης
Μαραγκουδάκης, Εμμανουήλ
Δρόσος, Δημήτριος

masterThesis

2018-04-30T12:11:15Z
2017-05-21

Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί η συστηματική καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης στο νησί της Λέσβου σε σχέση με τις επιχειρηματικές δράσεις ψηφιακής καινοτομίας στον τομέα του τουρισμού καθώς και ο εντοπισμός μεθόδων και προτάσεων για την ανάπτυξη λύσεων ψηφιακής καινοτομίας όσον αφορά στις τουριστικές δραστηριότητες της Λέσβου, ως μοχλός νησιωτικής ανάπτυξης. Ως case study επιλέχτηκε η Λέσβος γιατί με το φαινόμενο του προσφυγικού-μεταναστευτικού δέχτηκε μεγάλο πλήγμα στον τουρισμό της, με αποτέλεσμα να υπάρξει μείωση στις αφήξεις επισκεπτών από το εξωτερικό στο νησί της τάξης του 41,71% την σεζόν του 2016-2017. (Οι επιπτώσεις του προσφυγικού όπως τις βλέπουν οι ξενοδόχοι 2017). Θα μπορούσε την δεδομένη στιγμή η χρήση ψηφιακής καινοτομίας να δώσει ώθηση στον τουρισμό του νησιού. Η συμβολή της παρούσας εργασίας έγκειται στην, για πρώτη φορά, μεθοδική συλλογή και καταγραφή ποιοτικών δεδομένων σε σχέση με την ψηφιακή καινοτομία από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα του τουρισμού της Λέσβου. Αξιοποιώντας ποιοτικές μεθόδους και τεχνικές έρευνας, καταγράφονται δεδομένα από τους αρμόδιους φορείς του δημόσιου, ενεργούς ιδιωτικούς φορείς, καθώς και από τουριστικούς πράκτορες και από ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στο νησί της Λέσβου, με στόχο την καταγραφή της τρέχουσας κατάστασης αλλά και τον εντοπισμό των καίριων προβλημάτων και ελλείψεων στον τουριστικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιείται με τη μέθοδο Swot Analysis, βάσει της οποίας μελετάται το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του τουρισμού στο νησί της Λέσβου, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του, οι ευκαιρίες και οι απειλές, ενώ στη συνέχεια προτείνονται λύσεις ψηφιακής καινοτομίας στον τουρισμό στην Λέσβο με βάση τις τρέχουσες διεθνείς ακαδημαϊκές και επιχειρησιακές εξελίξεις. Στο σημείο αυτό και αφού γίνεται ο εντοπισμός των προβλημάτων και των ευκαιριών επιδιώκεται η ενημέρωση και η δημιουργία ερεθισμάτων σκέψης σχετικά με σημεία που οι φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί, αλλά και οι επιχειρήσεις μπορεί να μην έχουν σκεφτεί ή αγγίξει. Εστιάζεται στο κυριότερο πρόβλημα που είναι η κατανόηση από τους εμπλεκομένους με τον τουρισμό της αξίας που μπορεί να προσφέρει η ψηφιακή καινοτομία στο τουριστικό προϊόν και προτείνεται λύση για την αντιμετώπιση του καθώς και λύσεις για πολλά από τα προβλήματα που εντοπίζονται. Οδηγούμενοι από τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν την κατάσταση, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν αντικείμενο τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη σκέψεων και δράσεων υποστήριξης αποφάσεων για το νησί που πρέπει να αναπτυχτεί μέσα στην ψηφιακή εποχή.

Entrepreneurship (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85044149)
Technological innovations (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133143)
Tourism--Greece--Lesbos island

Τουρισμός
Επιχειρηματικότητα
Καινοτομία
Ψηφιακή καινοτομία
Λέσβος
Digital innovation
Tourism
Innovation
Entrepreneurship
Lesbos

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Πολυτεχνική Σχολή - Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
Τεχνολογίες και Διοίκηση Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.