Δια βίου μάθηση και σχολεία δεύτερης ευκαιρίας: ερμηνευτικές αντιλήψεις των εκπαιδευτών απέναντι στο θεσμό

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δια βίου μάθηση και σχολεία δεύτερης ευκαιρίας: ερμηνευτικές αντιλήψεις των εκπαιδευτών απέναντι στο θεσμό
Lifelong learning and the schools of second change: the "class bet" between educators and students

Ματθαίου, Πελαγία

Σαββάκης, Μάνος
Γιαβρίμης, Παναγίωτης
Ναγόπουλος, Νικόλαος

bachelorThesis

2017-06-21
2018-05-02T11:29:41Z

Η αξία της εκπαίδευσης και της παιδείας που παρέχεται δημιουργούν ένα πλαίσιο δεξιοτήτων και οδηγούν στην κοινωνική ολοκλήρωση και στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου, ώστε να ενταχθεί στις κοινωνικές διαδικασίες. Τα σχολεία της Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) έχουν αυτόν το σκοπό, να προάγουν το αγαθό της εκπαίδευσης και της ολοκλήρωσης των σπουδών και την απόκτηση ενός πιστοποιητικού εκπαίδευσης. Δίνουν ακριβώς τη «δεύτερη» ευκαιρία σε κάποιον να μάθει όσα δεν πρόλαβε ή δεν κατάφερε. Τα Σ.Δ.Ε είναι ένας εξίσου φορέας εκπαίδευσης λοιπόν που αντιστοιχεί με τη βαθμίδα του Γυμνασίου στα πλαίσια της Ελλάδας, καθώς παρέχει εξίσου αυτό το απολυτήριο. Η διαφορά του με το γυμνάσιο έγκειται αρχικά στο χρόνο που διαρκεί η εκπαίδευση για την απόκτηση του απολυτηρίου που είναι τα δυο χρόνια φοίτησης . Έπειτα το σχολείο λειτουργεί τις απογευματινές ώρες με συγκεκριμένο ωράριο. Ενώ μια ακόμη ειδοποιός διαφορά αποτελεί το πρόγραμμα σπουδών και ο τρόπος που εκπονείται κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας. Ακόμη ενδιαφέρον εμφανίζει, ότι απευθύνεται σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού. Δηλαδή, σε αυτά απευθύνονται άτομα τα οποία εγκατέλειψαν πρόωρα την εκπαιδευτική διαδικασία και οδηγήθηκαν στη σχολική διαρροή σε νεαρή ηλικία. Οι ενδιαφερόμενοι που προσφεύγουν στα σχολεία αυτά τις περισσότερες φορές έχουν ολοκληρώσει τη βασική εκπαίδευση αλλά κάποιες φορές μπορεί και να μην έχουν φτάσει ως εκεί και οι ηλικίες ποικίλουν και βρίσκονται σε μια ευρεία κλίμακα από τα 18 έως 70 ετών. Η δυναμική των σχολείων και η ένταξη των ατόμων σε αυτά στην περιοχή της Λέσβου μας οδήγησε στην εκπόνηση μιας επιτόπιας έρευνας. Το θέμα της παρούσας πτυχιακής πραγματεύεται την διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ανάλυση των προφίλ τόσο των εκπαιδευομένων όσο και των εκπαιδευτών στηριζόμενοι στις συνεντεύξεις που ευγενικά μας χορήγησαν. Αναλύοντας πιο συγκεκριμένα τους λόγους επιστροφής στο σχολείο για τους μαθητές, αλλά και ποιοι είναι οι λόγοι επιλογής τους από τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα αναρωτηθήκαμε, πως ερμηνεύουν το σχολικό χώρο και αλληλεπιδρούν μέσα αυτόν οι δύο πλευρές; Ποιοι είναι οι στόχοι και οι επιδιώξεις των εκπαιδευομένων αλλά και των εκπαιδευτών τους; Τελικά το σχολείο πως ενσαρκώνεται για αυτές τις δύο ομάδες και πως πλάθεται και αναπαριστάται μέσα στα μύχια της ψυχής τους; Αυτά τα βασικά ερωτήματα είναι εκείνα που μας οδήγησαν να αναρωτηθούμε για αυτά τα σχολεία και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τις απαντήσεις τους μέσα από το γλαφυρό λόγο που καταγράφεται στις συνεντεύξεις των εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτών.

Continuing education
Evening and continuation schools
Adult education

Εκπαίδευση Ενηλίκων
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Δια Βίου Μάθηση
Life long Learning
Adult education
Schools of second chance

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.