Διδασκαλία στο λύκειο με τη βοήθεια των ΤΠΕ, των GIS και της στατιστικής με θέμα: γεωργία στην Ελλάδα πριν και μετά την ένταξη στη Ε.Ε. (τότε ΕΟΚ): παραγωγή βασικών γεωργικών προϊόντων (σιτάρι, ελαιόλαδο, ζαχαρότευτλα)

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Διδασκαλία στο λύκειο με τη βοήθεια των ΤΠΕ, των GIS και της στατιστικής με θέμα: γεωργία στην Ελλάδα πριν και μετά την ένταξη στη Ε.Ε. (τότε ΕΟΚ): παραγωγή βασικών γεωργικών προϊόντων (σιτάρι, ελαιόλαδο, ζαχαρότευτλα) (EL)

Λεοπούλου, Γλυκερία

aegean

Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να ερευνηθεί η πορεία της γεωργίας στην Ελλάδα κατά την προενταξιακή και μεταενταξιακή περίοδο και να μελετηθούν οι παράγοντες που επηρέασαν την εξέλιξή της. Μελετήθηκαν ιδιαίτερα τρία βασικά προϊόντα (σιτάρι, ελαιόλαδο, ζαχαρότευτλα). Για το σκοπό αυτό υλοποιήθηκε ερευνητική εργασία (Project) σε τμήμα ενδιαφέροντος μαθητών Α΄ Λυκείου. Με χρήση κατάλληλων διδακτικών μεθόδων ( ομαδοσυνεργατική με φθίνουσα καθοδήγηση) και εργαλείων εκπαιδευτικής έρευνας, όπως ερωτηματολόγιο πριν και μετά, κατασκευή διαγραμμάτων, κατασκευή χαρτών, έρευνα διαδικτύου κ.λ.π επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες στις ΤΠΕ, όπως δημιουργία παρουσιάσεων, επεξεργασία κειμένου, δημιουργία αρχείων για το Qgis και το Google Earth, δημιουργία και ερμηνεία γραφημάτων, κατασκευή χαρτών . Η χρήση της στατιστικής για την εξαγωγή συμπερασμάτων αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα εμπέδωσης της γνώσης και προβληματισμού των μαθητών, απαραίτητο στοιχείο για τη δημιουργία ενεργών πολιτών σε μια περίοδο κρίσης που διανύουμε ως χώρα. Επιπλέον η εργασία αυτή αποτελεί μια προσπάθεια κατάδειξης της συμβολής των ΤΠΕ , της Στατιστικής και των GIS στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η νέα γενιά είναι εξοικειωμένη με τις νέες Τεχνολογίες και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και οι εφαρμογές τους δεν είναι µόνο εργαλεία αλλά και γνωστικά αντικείμενα που προετοιμάζουν τους μαθητές για την εκπαίδευση και επαγγελµατική τους ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν ως πηγές πληροφόρησης και ως νοητικά εργαλεία , τα οποία χρησιμοποιούν γνωστικές δοµές και διαδικασίες µε τις οποίες διευκολύνεται η ανακαλυπτική μάθηση.

masterThesis

Στατιστική (EN)
Project (EN)
European Union (EN)
Agriculture (EN)
Olive oil (EN)
Γεωργία (EN)
Ζαχαρότευτλα (EN)
Σιτάρι (EN)
Ελαιόλαδο (EN)


2016-06-17


2019-04-24T07:49:12Z

Μυτιλήνη




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)