Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την Ελληνική αγορά του μελιού στο σήμερα. Αποτελείται
από επτά κεφάλαια τα οποία ομαδοποιούνται θα λέγαμε σε δύο βασικές ενότητες.
Η πρώτη ενότητα η οποία αποτελείται από το πρώτο, δεύτερο, τρίτο, τέταρτο και πέμπτο
κεφάλαιο αποτελούν την θεωρητική επισκόπηση της μελέτης όσον αφορά τον προϊόν του μελιού .
Η δεύτερη ενότητα είναι η ερευνητική η οποία περικλείεται μέσα στο έκτο κεφάλαιο του
παρόντος πονήματος.
Τέλος στο έβδομο κεφάλαιο όπου αποτελεί και την κατακλείδα της όλης εργασίας γίνεται
παρουσίαση των αποτελεσμάτων της όλης έρευνας τόσο του θεωρητικού τμήματος της εργασίας
όσο και του ερευνητικού τμήματος.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή και παρουσίαση του μελιού και των βασικών
μελισσοκομικών προϊόντων. Να σημειωθεί ότι αυτό αποτελείται από έξι υποενότητες όπου μέσα
σε αυτές γίνεται περιγραφή και δίνεται ένας ορισμός για το τι ακριβώς είναι το μέλι , πως
παράγεται , δηλαδή πια είναι η διαδικασία παραγωγής του από την μέλισσα στο βαζάκι , ποια τα
χαρακτηριστικά του μελιού , δηλαδή ποιες οι φυσικές, χημικές ιδιότητες του , ποιοι νόμοι
επιτρέπουν την εμπορία και τη διάθεσή του , επίσης ποια είναι τα άλλα μελισσοκομικά προϊόντα
εκτός από το μέλι , ακόμη γίνεται παρουσίαση των προϊόντων που έχουν ως βασικό συστατικό τους
το μέλι , φυσικά γίνεται αναφορά στους τύπους και τα είδη του μελιού που υπάρχουν.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μελέτη για τη διατροφική αξία του μελιού στον άνθρωπο , στη
θρεπτική αξία και στα θρεπτικά χαρακτηριστικά του , στη θερμιδική του αξία , καθώς επίσης και
στις ευεργετικές ιδιότητες που απορρέουν από τη χρήση και κατανάλωση μελιού , τέλος το δεύτερο
κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του μελιού ως θεραπευτική μέθοδο για τον άνθρωπο
πρωτίστως και εν συνεχεία για τα υπόλοιπα ζώα του ζωικού βασιλείου.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της κατάστασης σε διεθνές επίπεδο όσον αφορά την
εμπορία , διάθεση και κατανάλωση του μελιού, μια παρουσίαση κάποιων ιστορικών στοιχείων για
το πότε και από πού ξεκίνησε η εμπορία του μελιού, για την κατάσταση που βρίσκεται η αγορά
μελιού σε παγκόσμιο επίπεδο , παρουσίαση στοιχείων ερευνών, σε Αμερική και Ευρώπη καθώς και
σε κάποιες χώρες όπως Αργεντινή , Βραζιλία, Ουρουγουάη, Αφρικανική Ήπειρος και άλλες και
τέλος παρουσίαση των πιο δημοφιλών και ευρέως γνωστών μελιών παγκοσμίως.
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των πέντε μεγαλύτερων βιοτεχνιών τυποποίησης και
εμπορίας μελιού στην Ελλάδα, κάποια ιστορικά του στοιχεία , καθώς επίσης και κάποιες πληροφορίες γύρω από την παραγωγική διαδικασία της καθεμιάς επιχείρησης, και κάποια στοιχεία
επικοινωνίας.
Το Πέμπτο κεφάλαιο , το τελευταίο , της θεωρητικής επισκόπησης του παρόντος πονήματος ,
γίνεται παρουσίαση της ελληνικής αγοράς μελιού , μια διαχρονικότητα όσον αφορά τα στοιχεία
που αφορούν την οργανωμένη εμπορία του μελιού και κάποια στοιχεία γενικά με την πορεία της
ελληνικής αγοράς μελιού την περίοδο της οικονομικής κρίσης σε συνάρτηση με τις καταναλωτικές
συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.
Το έκτο κεφάλαιο αποτελεί την δεύτερη ενότητα του παρόντος πονήματος , και αφορά την
έρευνα που διεξήχθη με τη χρήση ερωτηματολογίου σε δείγμα του ελληνικού καταναλωτικού
αγοραστικού κοινού και αφορούσε τις καταναλωτικέ στους συνήθειες , μέσα από το κεφάλαιο αυτό
γίνεται με διαγραμματικό τρόπο η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας .
Το έβδομο κεφάλαιο περιέχει τα συμπεράσματα της όλης αυτής εργασίας του διενεργήθηκε.
This paper discusses the Greek honey market today. It consists of seven chapters grouped into two
main sections.
The first section, consisting of the first, second, third, fourth and fifth chapters, is the theoretical
overview of the study of the honey product.
The second section is the research that is included in the sixth chapter of this essay.
Finally, in the seventh chapter, which is the final conclusion of the whole work, is presented the
results of the whole research of both the theoretical part of the thesis and of the research
department.
In the first chapter there is an introduction and presentation of honey and basic beekeeping
products. It should be noted that this consists of six subdivisions in which they are described and
given a definition of what exactly is honey, how it is produced, that is, the production process of the
bee in the jar, what characteristics of the honey, ie what its natural, chemical properties, which laws
allow it to be marketed and marketed, what other beekeeping products other than honey are, even the presentation of the honey-based products is, of course, made of regard to the types and kinds of
honey available.
In the second chapter we study the nutritional value of honey in man, its nutritional value and its
nutritional characteristics, its calorific value, as well as the beneficial properties resulting from the
use and consumption of honey. Finally, the second chapter ends with presenting honey as a
therapeutic method for humans first and then for other animals in the animal kingdom.
The third chapter presents the international situation regarding the marketing, distribution and
consumption of honey, a presentation of some historical data on when and where the marketing of
honey began, the situation of the honey market worldwide, Presentation of research data in America
and Europe as well as in some countries such as Argentina, Brazil, Uruguay, African continent and
others and finally presentation of the most popular and widely known honeys in the world.
In the fourth chapter we present the five largest honey industry standardization and trading hunters
in Greece, some historical data, as well as some information about the production process of each
company and some contact information.
The fifth chapter, the last of the theoretical review of the present honey, is the presentation of the
Greek honey market, a timelessness with regard to the elements concerning the organized marketing
of honey and some elements in general with the course of the Greek honey market during the
economic crisis in line with consumer habits of Greek consumers.
The sixth chapter is the second section of the present study, which refers to the survey conducted
with the use of a questionnaire on a sample of the Greek consumer buying audience and related to
consumer habits, through this chapter is presented diagrammatically the presentation of the results
of the research .
The seventh chapter contains the conclusions of all this work he conducted.