Διαδικασία λήψης και εφαρμογής εκπαιδευτικών αποφάσεων από εκπαιδευτικούς Α΄/θμιας εκπαίδευσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαδικασία λήψης και εφαρμογής εκπαιδευτικών αποφάσεων από εκπαιδευτικούς Α΄/θμιας εκπαίδευσης
Making and implementing educational decisions by teachers in primary education

Νικήτα, Μαρία

Βιτσιλάκη, Χρυσή
Γουβιάς, Διονύσιος
Σταμάτης, Παναγιώτης

masterThesis

2018-06-22
2019-06-03T07:41:01Z

Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τις εκπαιδευτικές αποφάσεις που παίρνονται στο σχολείο σε σχέση με τη διευθυντική συμπεριφορά. Προσεγγίζονται θεωρητικά τα μοντέλα και ο σχεδιασμός της διαδικασίας λήψης εκπαιδευτικών αποφάσεων, οι ομάδες και τα πρόσωπα που εμπλέκονται με έμφαση στο πρόσωπο του/της διευθυντή/τριας. Αναδεικνύεται, τέλος ο ρόλος των ΤΠΕ στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η έρευνα έγινε με γραπτό ερωτηματολόγιο. Βασικούς άξονες του ερωτηματολογίου αποτέλεσαν: η ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών, οι ευθύνες του/της διευθυντή/τριας, η λήψη αποφάσεων από το διευθυντή/τρια, η εικόνα του σχολείου και ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 135 εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας από το Νομό Δωδεκανήσου. Πραγματοποιήθηκαν επαγωγικές στατιστικές αναλύσεις ως προς οκτώ συνολικά μεταβλητές που αφορούσαν, είτε προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών είτε στοιχεία των σχολικών μονάδων που εργάζονται οι εκπαιδευτικοί. Βασικό ερευνητικό εύρημα είναι η απόσταση που χωρίζει τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών από αυτό που ισχύει στην πράξη του σχολείου.
In the present research are studied the views of primary school teachers on the educational decision making at school in relation to managerial behavior. More specifically, the issues approached are the models –in theoretical basis- and the planning of the decision-making process, the groups and the persons involved with the emphasis on the school principal's role. Finally, the role of ICT in the decision-making process is highlighted. The survey was conducted with a written questionnaire. The main categories of the questionnaire were: enhancing the role of teachers, the responsibilities of the school principal, the process of decision making by the school principal, the image of the school and the role of the Teachers' Association. Sample of the survey was 135 teachers of Primary Schools from the Dodecanese Prefecture. Inductive statistical analyzes were made against eight total variables that concerned either teachers' personal data or school unit elements that teachers are working on. A basic research finding is the distance that separates the expectations of teachers from what is really happening in practice.

Decision making (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99005493)
Teachers' unions (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133046)
Education, Primary (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041077)

Διευθυντής/τρια
Λήψη αποφάσεων
Ηγεσία
Εφαρμογή αποφάσεων
Σύλλογος Διδασκόντων
Σχολική διοίκηση
Leadership
Fitting decisions
Teachers’ Association
Decision making
Educational management
School principal

Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.