Στυλ ηγεσίας σε στελέχη εκπαίδευσης: μια εμπειρική έρευνα στους διευθυντές σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Α' και Β' Λέσβο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στυλ ηγεσίας σε στελέχη εκπαίδευσης: μια εμπειρική έρευνα στους διευθυντές σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Α' και Β' Λέσβο

Μπολγούρα, Στυλιανή-Μαρίνα

Παπάνης, Ευστράτιος
Ψημίτης, Μιχάλης
Σαββάκης, Μάνος

masterThesis

2019-07-25T09:39:09Z
2017-02

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν τα στυλ ηγεσίας στους διευθυντές των σχολειών της πρωταβάθμιας εκπαίδευσης στην Α΄ και Β΄ Λέσβο. Υλικά-μέθοδος: Για τον σκοπό της έρευνας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, καθώς ο πληθυσμός είναι μεγάλος. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα σταθμισμένο ερωτηματολόγιο. Δείγμα:Τον πληθυσμό της έρευνας αποτέλεσαν 100 διευθυντές δημοτικών σχολείων στην Α΄και Β΄Λέσβο. Αποτελέσματα: Το προφίλ των διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων, όπως αυτό σκιαγραφείται από το δείγμα είναι εκπαιδευτικοί με μεγάλη προϋπηρεσία: 23,3 έτη μέσος όρος συνολικής υπηρεσίας για τους άνδρες και 19,2 έτη για τις γυναίκες και με μέση προϋπηρεσία ως διευθυντές 7,5 έτη. Τα εκπαιδευτικά τους προσόντα εμφανίζουν τους μισούς περίπου να έχουν Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, και τους υπόλοιπους πτυχίο πανεπιστημίου στα Παιδαγωγικά, ενώ ένας στους 10 έχει και τα δύο. Μικρό ποσοστό (8%) έχουν μεταπτυχιακό, και κανένας διδακτορικό, ενώ 7 διευθυντές έχουν εξομοίωση πτυχίου, 9 διευθυντές ΣΕΛΔΕ και 14 έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια. Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που κατά μέσο όρο πιστεύουν ότι πρέπει να έχει ένας διευθυντής, για να είναι αποτελεσματικός είναι: να έχει επικοινωνιακές δεξιότητες, να προάγει το πνεύμα συνεργασίας μέσα στο σχολείο και να μπορεί να χειρίζεται τη γραφειοκρατία. Τα χαρακτηριστικά που επιλέχτηκαν λιγότερο (οι διευθυντές δεν πιστεύουν ότι έχουν μεγάλη σημασία) είναι: να είναι φιλικός, να έχει αίσθηση του χιούμορ και να απολαμβάνει τις προκλήσεις της θέσης του. Αναφορικά με το στυλ ηγεσίας που θεωρούν κατάλληλο για διοίκηση πρωτοδιόριστων η επικρατούσα απάντηση είναι «με βάση το βιβλίο» και αυτή η άποψη δεν επηρεάζεται από το φύλο αλλά επηρεάζεται από την ηλικία. Η πλειοψηφία των διευθυντών μικρής ηλικίας (25-35) επιλέγει το συνεργατικό στυλ (90,9%), το μεγαλύτερο ποσοστό διευθυντών ηλικίας 36-25 το στυλ με βάση το βιβλίο (42,1%), στυλ που επιλέγεται και από το την ηλικία 46-55 (42,4%), ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας (56 και άνω) επιλέγουν περισσότερο το αυταρχικό στυλ (33,3%). Για τη διοίκηση εκπαιδευτικών με εμπειρία και δεξιότητες επιλέγουν τον τύπο του διευθυντή με την λιγότερη ανάμειξη που δίνει ελευθερία στους εκπαιδευτικούς και τον τύπο του «Συμμετοχικού» διευθυντή. Οι επιλογές αυτές δεν επηρεάζονται από το φύλο ή από την ηλικία των διευθυντών.
The purpose of this research is to investigate the leadership style to the directors of schools of A and B Lesvos. Material and Method: For the purpose of the research conducted quantitative research, as the population is large. For data collection was used a weighted questionnaire. Sample: The population consisted of 100 school administrators in A’ and B’ Lesvos. Conclusions: The profile of the directors of elementary schools, as outlined by the sample are teachers with great experience: 23.3 years average total service term for men and 19.2 years for women and an average experience as managers 7.5 years. Their educational qualifications show approximately half have Education College Degree, and other university degree in Educational Studies, while one in 10 has both. A small percentage (8%) have postgraduate, doctoral and no, while seven managers have degree equation, 9 and 14 SELDE managers have attended training seminars. The most important features on average believe that we have a manager to be effective are: to have communication skills, promote the spirit of cooperation within the school and be able to handle the paperwork. The characteristics chosen less (managers do not believe they are very important) are: be friendly, have sense of humor and enjoys the challenges of the position. Regarding leadership style that they consider suitable for administration of new teachers the prevailing answer is "based on the book 'and this view is not influenced by gender but influenced by age. The majority of young (25-35) opts collaborative style (90.9%), the largest percentage of managers aged 36-25 style based on the book (42.1%) directors, styles and selected from the age 46-55 (42.4%) and older (56 and over) opting for the authoritarian style (33.3%). For educational administration with experience and skills in choosing the type of manager with less interference that gives freedom to the teachers and the type of "Participatory" director. These choices are not influenced by gender or age of the directors

School management and organization
Education

ηγεσία
σχολικός διευθυντής
αποτελεσματικός ηγέτης
leadership style
educational administration
leader's profil

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
Έρευνα για την Τοπική Κοινωνική Ανάπτυξη και Συνοχή
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.