Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων στη Fraport Greece και η επίδρασή τους στην περιφερειακή ανάπτυξη

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων στη Fraport Greece και η επίδρασή τους στην περιφερειακή ανάπτυξη

Γουμένου, Ζηνοβία Ελευθερία

Παπαθεοδώρου, Ανδρέας
Λαγός, Δημήτρης
Κυριακάκη, Άννα

masterThesis

2019-08-08T06:44:28Z
2017-11-09

Σήμερα, o τουρισμός αποτελεί μια από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες, τόσο για τις αναπτυσσόμενες χώρες όσο και για τις αναπτυγμένες χώρες και κράτη μέλη της Ε.Ε. Αποτελεί έναν από τους δυναμικότερους πόλους ανάπτυξης και σημαντική πλουτοπαραγωγική πηγή στις αναπτυσσόμενες χώρες καθώς επηρεάζει και διαμορφώνει άμεσα την δομή της περιφερειακής ανάπτυξης. Η εργασία αυτή στοχεύει στην παρουσίαση της σημασίας των αερολιμένων σε συνάρτηση με το φαινόμενο της περιφερειακής ανάπτυξης και το καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων. Στο περιεχόµενο της εργασίας παρακάτω, θα αναλύσουµε το καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων, μέσω των συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και την συμβολή/ επιρροή τους στην περιφερειακή ανάπτυξη. Θα μελετήσουμε την συμβολή των αερομεταφορών στον τουρισμό και στην περιφερειακή οικονομία. Το περιεχόµενο της εργασίας έχει δοµηθεί σε 2 μέρη «βιβλιογραφική επισκόπηση» και «εμπειρική/ερευνητική επισκόπηση». H βιβλιογραφική επισκόπηση έχει χωριστεί σε 5 κεφάλαια.  Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται µια σύντοµη αναφορά στην σημασία των αερομεταφορών για την τουριστική βιομηχανία, με την επιβατική κίνηση ολοένα και να αυξάνεται με την πάροδο των ετών.  Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερόμαστε στην περιφερειακή ανάπτυξη, σε ποιό βαθμό και πώς συμβάλλει ο τουρισμός στην εθνική οικονομία. Έπειτα αναλύουμε τα οικονομικά μεγέθη, που δυστυχώς δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα, καθώς κρύβουν ανισότητες, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της περιφερειακής ανάπτυξης.  Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πλαίσιο λειτουργίας των διεθνών και περιφερειακών αεροδρομίων παραθέτοντας τους νόμους και τους κανόνες που τα διέπουν και ακολουθεί μία σύντομη παρουσίαση εξέλιξης των ελληνικών αερομεταφορών.  Στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται, η έννοια της ιδιωτικοποίησης και γίνεται μία πρώτη διάκριση όλων των μορφών-μεθόδων των ιδιωτικοποιήσεων. Επειτα αναφερόμαστε στους λόγους που οδηγείται κάποιος στο καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων, παραθέτοντας προβλήματα και προβληματισμούς σχετικά με την έκβαση τους.  Στο πέμπτο κεφάλαιο, παραθέτουμε το πλαίσιο σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, αναλύοντας τις μεθόδους και τις μορφές συμπράξεων και τέλος αναφερόμαστε στα πλεονέκτηματα καθώς και τους κινδύνους που εγκυμονεί , μία τέτοια συνεργασία. H ερευνητική επισκόπηση έχει χωριστεί σε 5 κεφάλαια. (σε συνέχεια, βέβαια της βιβλιογραφικής επισκόπησης). Έτσι λοιπόν:  Στο έκτο κεφάλαιο, γίνεται μία μικρή ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και παρουσίαση των 14 περιφερειακών αερολιμένων.  Στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζουμε την έρευνα μας, την μεθοδολογία που ακολουθήσαμε και την συλλογή δεδομένων της έρευνας.  Στο όγδοο κεφάλαιο γίνεται η ανάλυση της σύμβασης Παραχώρησης (οικονομικά στοιχεία-υποχρεώσεις).  Στο ένατο κεφάλαιο παραθέτουμε την κωδικοποίηση των ερωτηματολογίων σε κατηγορίες.  Στο δέκατο κεφάλαιο παραθέτουμε μία μελέτη περίπτωσης του αερολιμένα «Μακεδονία» καθώς είναι ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά αεροδρόμια της παραχώρησης, με έναρξη έργων από τον Παραχωρησιούχο Fraport-Greece, τον Ιανουάριο του 2017.  Τέλος, ολοκληρώνουμε την έρευνα, παραθέτοντας τα συμπεράσματα μας, μέσα από την κωδικοποίηση των ερωτηματολογίων και την ανάλυση της Σύμβασης των περιφερειακών αερολιμένων.

Regional development (URL: http://skos.um.es/unesco6/540104)
Airport (URL: http://zbw.eu/stw/descriptor/13516-0)
Regional planning (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85112367)
privatization (URL: http://lod.nal.usda.gov/130581)

ιδιωτικοποιήσεις
αερολιμένες
περιφερειακή ανάπτυξη
regional development
privatizations
airport

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Επιστημών της Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
aegean
Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού (Διατμηματικό)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.