Η ανάλυση Strategy Video Game με θρησκευτικό περιεχόμενο (Age of Mythology): μελέτη περίπτωσης ομάδας παιχτών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ανάλυση Strategy Video Game με θρησκευτικό περιεχόμενο (Age of Mythology): μελέτη περίπτωσης ομάδας παιχτών
The analysis of Age of Mythology, a religious strategy content game: study of group of people

Ζωάννου, Βασίλειος

Καραμούζης, Πολύκαρπος
Σοφός, Αλιβίζος
Κλαδάκη, Μαρία

masterThesis

2019-09-16T10:33:17Z
2019-05-19

Video games with religious content is not new. More and more computer games nowadays have references to religion either directly or indirectly. Many video games have been used for educational purposes in many educational levels, but the religious content in them and how this has affected student’s perceptions has not been adequately studied. The aim of this work is to study an video game of religious content, Age of Mythology, in a group of 10 people and to examine whether this group of different social, religious, age and educational levels interact in a polytheic environment and whether this influences their perceptions in religion. The selection of the players will be made with an age limit of 12 years and will be interviewed with the same questionnaire in order to understand the above queries.

Video games
Religion
Computer games--Design

Θρησκεία
Εκπαίδευση
Video games
Education
Religion

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

CC0 1.0 Παγκόσμια
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.