"Παίζοντας με τις συλλογές": η παιγνιοποίηση ως εργαλείο ανάπτυξης ακροατηρίου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



"Παίζοντας με τις συλλογές": η παιγνιοποίηση ως εργαλείο ανάπτυξης ακροατηρίου

Γιαννόπουλος, Αθανάσιος

Χουρμουζιάδη, Αναστασία
Καλλονιάτης, Χρήστος
Καταπότη, Δέσποινα

masterThesis

2018-06-01
2019-09-20T11:36:19Z

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια συνεχώς αυξανόμενη τάση στους πολιτιστικούς οργανισμούς και ειδικά στα μουσεία, για υιοθέτηση της τεχνολογικής καινοτομίας στις δραστηριότητές τους. Παράλληλα, η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα του κινητού και διάχυτου υπολογισμού έχει δημιουργήσει πολλές δυνατότητες για πρόσβαση μέσω φορητών συσκευών σε πληροφορίες που σχετίζονται με συγκεκριμένο χώρο και αντικείμενα. Οι τεχνολογίες αυτές είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για χώρους πολιτισμού όπου μπορούν να αποτελέσουν το υπόβαθρο για μαθησιακές εμπειρίες με παιγνιώδη χαρακτηριστικά. Η διπλωματική αυτή εργασία, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία" του Πανεπιστημίου Αιγαίου υπό την επίβλεψη της επίκουρης καθηγήτριας Αναστασίας Χουρμουζιάδη, βασίστηκε στην αξιοποίηση των νέων ΤΠΕ στις κινητές συσκευές και εισηγείται την ανάπτυξη μίας εφαρμογής που αφορά τη συλλογή του Εθνικού και Αρχαιολογικού Μουσείου. Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε μία πρότυπη εφαρμογή αλληλεπίδρασης του χρήστη με εκθέματα από τη μόνιμη συλλογή του Εθνικού και Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών για φορητές συσκευές κάνοντας χρήση στοιχείων παιγνιοποίησης (gamification). Στόχος της εφαρμογής αυτής είναι η ενεργή εμπλοκή του δυνητικού επισκέπτη σε μία διαδικασία παιγνιώδους εξερεύνησης των εκθεμάτων του μουσείου με σκοπό τελικά την μετατροπή του από δυνητικό σε πραγματικό επισκέπτη. Στα επόμενα παρουσιάζεται αναλυτικά όλο το σκεπτικό πίσω από την ανάγκη ανάπτυξης της συγκεκριμένης εφαρμογής προκειμένου να παρακινήσει το κοινό να επισκεφθεί το μουσείο. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη υπό μορφή ερωτηματολογίου προκειμένου να διερευνηθεί η κατάλληλη καινοτόμα στρατηγική στα αποτελέσματα της οποίας στηρίχθηκε ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης εφαρμογής, ενώ παράλληλα παρατίθεται η αποδελτίωση μιας συνέντευξης με τμηματάρχη του Εθνικού και Αρχαιολογικού Μουσείου για την σκοπιμότητα και την πιθανότητα χρήσης μίας τέτοιας εφαρμογής.

(ΕΚ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (URL: http://data.seab.gr/concepts/20e6750f81341fd8b0d5d18a1aef27a79440e735)
Communication in museums
Communication and culture
Museums
Technological innovations
Gamification
Cultural property

παιγνιοποίηση
εφαρμογή
ανάπτυξη ακροατηρίου
gamification
application
audience development

Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.