Digital storytelling στην εκπαίδευση με τη χρήση WebGIS

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Digital storytelling στην εκπαίδευση με τη χρήση WebGIS

Γιαννακού, Ουρανία

Κλωνάρη, Αικατερίνη
Καβρουδάκης, Δημήτριος
Σουλακέλλης, Νικόλαος

masterThesis

2019-09-20T11:37:04Z
2018-02-21

Η παρούσα εργασία έχει σαν σκοπό να αναδείξει τη χρήση του λογισμικού Storymaps, ενός εργαλείου WebGIS, στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιχειρήθηκε μια διεπιστημονική – διαθεματική προσέγγιση με τη μελέτη περίπτωσης να εντάσσεται στο μάθημα της Φυσικής. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δυο διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα, σε μαθητές Γενικού Πειραματικού Λυκείου και Γενικού Εσπερινού Λυκείου, οι οποίοι παρήγαγαν ψηφιακές ιστορίες. Στο πρώτο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια θεωρητική προσέγγιση της αφήγησης στην παραδοσιακή αλλά και στην ψηφιακή εκδοχή της, οι τεχνικές δημιουργίας της καθώς διερευνήθηκε η εφαρμογή και τ’ αποτελέσματά της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα πραγματοποιείται μια θεωρητική ανάλυση των Διαδικτυακών Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών, την χρήση τους στην εκπαίδευση ενώ παρουσιάζεται μια επισκόπηση λογισμικών, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν εργαλεία ψηφιακής αφήγησης, όπως και το λογισμικό Storymaps. Το δεύτερο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει τον ερευνητικό σκοπό και τους στόχους, η διδακτική προσέγγιση που ακολουθήθηκε, οι συνθήκες που πραγματοποιήθηκε, κάποιες εξαιρέσεις επί της διαδικασίας, τα εργαλεία συλλογής δεδομένων, τα αποτελέσματα και η ανάλυσή τους. Τέλος καταγράφονται τα συμπεράσματα και οι προοπτικές που αναδύονται για μελλοντική έρευνα.
The aim of this dissertation is to illustrate the use of Storymaps software, a WebGIS tool, in the learning process. An interdisciplinary / cross-curricular approach has been attempted with case study becoming part of the physics course. The research was conducted in two different school environments, on the students of the Experimental General Lyceum and on those of the General Evening Lyceum, who produced digital stories. The first part of the dissertation presents a theoretical approach of narrative in its traditional and digital version, the techniques of its creation as its application and its effects were investigated in the educational process. At the same time, a theoretical analysis of the Internet Geographical Information Systems and their use in education was realized, whereas there is a presentation of a software review, which could constitute a digital narrative tool, such as Storymaps software. The second part of the dissertation includes the research aim and objectives, the teaching approach that was followed, the conditions under which it was realised, some exceptions in the procedure, the data collection tools, the results and their analysis. Finally, the conclusions and prospects emerging for future research are recorded. Keywords: Storymaps, WebGIS, Storytelling, Digital Storytelling, Interactive Digital Storytelling

Educational technology
Digital storytelling
Storytelling in education

διαδραστική ψηφιακή αφήγηση
Ψηφιακή αφήγηση, Διαδραστική ψηφιακή αφήγηση, WebGIS
ψηφιακή αφήγηση
digital storytelling
storymaps
Storymaps
WebGIS

Γεωγραφία και Εφαρμοσμένη Γεωπληροφορική
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Γεωγραφίας

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.