Σχεδιασμός σύνθετου επιτραπέζιου παιχνιδιού για τα μαθηματικά και τη φυσική

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Σχεδιασμός σύνθετου επιτραπέζιου παιχνιδιού για τα μαθηματικά και τη φυσική (EL)

Ρουσιά, Σταυρούλα

aegean

Τα επιτραπέζια παιχνίδια αποτελούν εκείνα τα εκπαιδευτικά υλικά, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν θετικά και να υποστηρίξουν όλες τις αρχές μάθησης, ενώ ταυτόχρονα ωθούν τα παιδιά στη μάθηση δίνοντας τους την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, είτε ατομικά, είτε συνεργατικά με άλλους συμμαθητές τους. Οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου, ακόμα και αυτοί των τελευταίων τάξεων, έχουν την ανάγκη να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποσκοπεί στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός διεπιστημονικού επιτραπέζιου παιχνιδιού για μαθητές του δημοτικού. Συγκεκριμένα το επιτραπέζιο παιχνίδι έχει ως στόχο να εισάγει τους μαθητές της ΣΤ τάξης στη δεύτερη ενότητα των Μαθηματικών με τίτλο «Εξισώσεις». Μέσα από το παιχνίδι οι μαθητές θα εξασκούνται στην μετατροπή ενός λεκτικού προβλήματος ή μιας λεκτικής φράσης σε μαθηματικές εκφράσεις και κατ’ επέκταση θα γνωρίσουν την έννοια της μεταβλητής .Όμως, λαμβάνοντας υπόψη τη συσχέτιση των Μαθηματικών και της Φυσικής στον πραγματικό κόσμο και την αποτελεσματική συμβολή της στη διαδικασία της μάθησης, οφείλουμε ως εκπαιδευτικοί να προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε αυτή τη σχέση. Το επιτραπέζιο παιχνίδι, λοιπόν, αναφέρεται και στην έννοια της μάζας με απώτερο σκοπό τη σωστή χρήση της έννοιας αυτής. Κατασκευάστηκε, λοιπόν σύμφωνα με τις αρχές σχεδιασμού και ανάπτυξης παιχνιδιού, το επιτραπέζιο παιχνίδι «Σπάσε τη ζυγαριά». Προκειμένου να αξιολογηθεί και να διερευνηθεί αν υπάρχει απόκλιση μεταξύ των προδιαγραφών, που είχαν τεθεί κατά τη σχεδίαση του, και του τελικού αποτελέσματος, εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 4 μαθήτριες της ΣΤ τάξης. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν το χάσμα μεταξύ σχεδίασης και εφαρμογής και επισημάνθηκαν οι αδυναμίες του παιχνιδιού αναφορικά με τους στόχους του.

masterThesis

sciences (EL)
εξισώσεις (EL)
board game (EL)
mathematics (EL)
μεταβλητή (EL)
επιτραπέζιο παιχνίδι (EL)
μάζα (EL)


2018-02


2020-04-06T05:41:30Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)