Το νέο κύμα τεχνολογίας στηρίζεται στην εύκολη πρόσβαση σε οικονομικούς υπολογιστές και κινητή τηλεφωνία, στο χαμηλό κόστος χρήσης του διαδικτύου και στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, με αποτέλεσμα την ανάδειξη τεχνολογίας που επικεντρώνεται στην αλληλεπίδραση των ατόμων και των ομάδων. Στην νέα μορφή τεχνολογίας συμβάλει σε μεγάλο βαθμό η εκτεταμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Shepherd, 2011).
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια βεβαιότητα στα μάτια του κοινού (Shepherd, 2011). Η δημοτικότητά τους δίνει κίνητρο στους διευθυντές μάρκετινγκ, οι οποίοι προσπαθούν να συμβαδίσουν με τις νέες τάσεις, τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και στην αξιοποίηση του δυναμικού των νέων διαδικτυακών καναλιών (Bond, 2010). Ως σφαίρα επιρροής, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εστιάζουν στις εμπειρίες των καταναλωτών (Hana et al., 2011), οι οποίοι αναμένουν αμφίδρομη επικοινωνία. Όλα αυτά έχουν αλλάξει τη φύση και την πρακτική του μάρκετινγκ. Ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτήν την κατάσταση έχει προσθέσει για η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, τα οποία διαθέτουν μια πλειάδα νέων κινητών τεχνολογιών (Daniasa et al., 2010).
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι τα Blogs, το Facebook, το Twitter, το Myspace, το YouTube, κ.α., αλλά και της χρήσης τους μέσω των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones).
Στόχος της εργασίας είναι να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και να εντοπίσουμε και περιγράψουμε το βαθμό χρήσης τους από τους καταναλωτές μέσω των αντίστοιχων εφαρμογών τους στα smartphone.
Για να εκπληρωθούν ο σκοπός και οι στόχοι της εργασίας κρίθηκε απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί μια σειρά από εργαλεία, μέσω των οποίων θα μπορούσαν να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα. Για το θεωρητικό μέρος της εργασίας ακολουθήθηκε η δευτερογενής έρευνα και συγκεκριμένα η αναζήτηση και συγκέντρωση επιστημονικής αρθρογραφίας στο διαδίκτυο. Για το πρακτικό μέρος της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η πρωτογενής έρευνα και συγκεκριμένα η χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.
Πέραν του πρώτου κεφαλαίου, το οποίο αποτελεί και το εισαγωγικό κεφάλαιο της εργασίας, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones). Αρχικά, πραγματοποιείται μια εννοιολογική προσέγγιση στον όρο «έξυπνο τηλέφωνο» και ακολούθως, παρουσιάζεται η σημερινή αγορά τους. Παρουσιάζονται οι διάφορες πλατφόρμες-λειτουργικά συστήματα που αυτά χρησιμοποιούν, αλλά και οι διάφορες τεχνολογίες με τις οποίες είναι εφοδιασμένα.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αρχικά, πραγματοποιείται μια εννοιολογική προσέγγιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η ιστορία τους και οι διάφορες κατηγορίες στις οποίες αυτά χωρίζονται. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι αντίστοιχες εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα smartphones, υπογραμμίζοντας τις δημοφιλέστερες αυτών. Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη χρήση των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης μέσω των smartphones των καταναλωτών.
Το τέταρτο, πέμπτο και έκτο κεφάλαιο αποτελούν το πρακτικό μέρος της εργασίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα ερευνητικά ερωτήματα και οι ερευνητικές υποθέσεις και αναλύονται το δείγμα της έρευνας, η μέθοδος δειγματοληψίας καθώς και ο τρόπος επεξεργασίας των δεδομένων.
Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας με ερωτηματολόγιο όπως προέκυψαν από την επεξεργασία των δεδομένων μέσω του λογισμικού SPSS.
Στο έκτο κεφάλαιο πραγματοποιείται συσχέτιση μεταξύ των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου. Οι συγκεκριμένες συσχετίσεις θα μας βοηθήσουν στο να δοθούν απαντήσεις στα στις ερευνητικές υποθέσεις που δημιουργήθηκαν στο κεφάλαιο 4 της παρούσας εργασίας.
Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα γενικά συμπεράσματα της εργασίας.