The contribution of the Second Chance Schools to the symbolic capital of learners

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)

Η συμβολή των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στο συμβολικό κεφάλαιο των εκπαιδευομένων (EL)
The contribution of the Second Chance Schools to the symbolic capital of learners (EN)

Ασημάκη, ΄Αννυ
Κυριαζοπούλου, Εύα
Βεργίδης, Δημήτρης

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι προσδοκίες των εκπαιδευόμενων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), υπό την οπτική της ανταπόκρισης στους διακηρυγμένους στόχους του εκπαιδευτικού θεσμού, σε σχέση με τα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, μετά την απόκτηση του «τίτλου» σπουδών τους. Η εργασία αξιοποιεί τις έννοιες του πεδίου, του θεσμοποιημένου κεφαλαίου και του συμβολικού κεφαλαίου από το θεωρητικό σχήμα του Pierre Bourdieu. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση 14 ημι-δομημένων συνεντεύξεων και η επεξεργασία τους με ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τα ερευνητικά μας ευρήματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι από τη μια πλευρά κατανοούν την αναγκαιότητα της πρόσκτησης του θεσμοποιημένου κεφαλαίου το οποίο θα τους εξασφαλίσει το δικαίωμα εισόδου στο πεδίο εργασίας και τη βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης, από την άλλη πλευρά ωστόσο, φάνηκε ότι αντιμετωπίζουν τον τίτλο σπουδών ως ένα ανίσχυρο διακύβευμα για την πραγματοποίηση των προσδοκιών τους. Έτσι, επενδύουν στη μετατρεψιμότητα του θεσμοποιημένου κεφαλαίου τους σε συμβολικό κεφάλαιο, ευελπιστώντας ότι μπορεί εν δυνάμει, να τους αποφέρει κέρδη.   (EL)
The purpose of this study is to investigate the expectations of the learners in Second Chance School (S.C.S), in regard to the stated objectives of this type of school and in relation to the socio-economic benefits during the economic crisis in Greece, after their degree. The paper uses the concepts of the field of institutionalized  and symbolic capital from the theory of Pierre Bourdieu. The data were collected by using the technique of 14 semi-structured interviews and for their analysis it was applied a qualitative content analysis. Our research findings showed that the students consider the obtained school degree necessary but not sufficient to improve their economic and employment status. At the same time, they hope that its convertibility into symbolic capital, potentially, will bring them profits.  (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ποιοτική έρευνα (EL)
Qualitative research (EN)

Εκπαίδευση Ενηλίκων (EL)
εκπαιδευτικό πεδίο (EL)
οικονομική κρίση (EL)
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (EL)
θεσμοποιημένο κεφάλαιο (EL)
προσδοκίες ενηλίκων (EL)
economic crisis (EN)
capital (EN)
field (EN)
Adults education (EN)
Second Chance Schools (EN)
adults’ expectations (EN)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Greek

2016-06-30


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2016); 76-89 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 5 No. 1 (2016); 76-89 (EN)

Copyright (c) 2016 ΄Αννυ Ασημάκη, Εύα Κυριαζοπούλου, Δημήτρης Βεργίδης (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)