Ειδησεογραφικό περιεχόμενο και τάσεις του εκλογικού σώματος: η πρώτη περίοδος της κρίσης, 2009-2011

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ειδησεογραφικό περιεχόμενο και τάσεις του εκλογικού σώματος: η πρώτη περίοδος της κρίσης, 2009-2011 (EL)
Media content and public opinion trends in Greece during the first period of the crisis, 2009-2011 (EN)

Τσίρμπας, Γιάννης
Τσατσάνης, Μάνος

Το άρθρο διερευνά m σχέση ειδησεογραφικού περιεχομένου και τάσεων της κοινής γνώμης στην Ελλάδα, σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο, κατά την πρώτη περίοδο της οικονομικής κρίσης, μεταξύ Ιανουαρίου 2009 και Μαρτίου 2011. Συγκεκριμένα περιγράφεται το τοπίο της πολιτικής ειδησεογραφίας της περιόδου, τόσο σε επίπεδο προβολής πολιτικών κομμάτων, όσο και σε επίπεδο θεματολογίας, καθώς και το πόσο και πώς η τηλεοπτική πολιτική ειδησεογραφία επηρεάστηκε από το πρώτο Μνημόνιο που τέμνει τη διερευνώμενη περίοδο ακριβώς στο μέσο. Ελέγχονται οι «κλασικές» υποθέσεις ότι αφενός αυξημένη ποσοτικά προβολή ενός κόμματος και αφετέρου αυξημένη πραγμάτευση θεμάτων που το κόμμα κατέχει συσχετίζονται με αυξημένες δημοσκοπικές επιδόσεις του κόμματος και εντοπίζονται ενδιαφέρουσες επιμέρους συσχετίσεις. Τέλος εξετάζεται σε ένα πρώτο επίπεδο η δυνητική επιρροή της έκθεσης στο περιεχόμενο των Μέσων στην πολιτική συμπεριφορά και εντοπίζεται μια ενδιαφέρουσα «επίδραση κυρίαρχης αφήγησης». (EL)
The present article explores the relationship between media content and public opinion trends in Greece during the first period of the crisis, between January 2009 and March 2011. More specifically, the landscape of TV political news is described both in terms of party salience and political news agenda. Moreover, the effect of austerity measures, which cut the period under investigation exactly in half, on media content is explored. The "classic" hypotheses about the effect of parties' media exposure and of the salience of certain issues to public opinion trends are also investigated and several interesting correlations are discovered. Finally, the potential effect of the exposure to media political content to political behavior at the individual level is also tested and an interesting "mainstreaming effect" seems to be in place. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης

Ελληνική γλώσσα

2017-10-24


Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης / Hellenic Political Science Association (EL)

1105-8366
2585-3031
Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης; Τόμ. 42 (2014): Αφιέρωμα: Η ελληνική κοινωνία πολιτών και η κρίση; 173-202 (EL)
Greek Political Science Review; Vol. 42 (2014): Special Issue: Greek civil society and the economic crisis; 173-202 (EN)

Copyright (c) 2017 Μάνος Τσατσάνης, Γιάννης Τσίρμπας (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.