Η επίδραση του προσανατολισμού στόχου, της αθλητικής ταυτότητας και των συναισθημάτων στην αθλητική συμπεριφορά μαθητών σε μαθητικούς αγώνες

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση του προσανατολισμού στόχου, της αθλητικής ταυτότητας και των συναισθημάτων στην αθλητική συμπεριφορά μαθητών σε μαθητικούς αγώνες (EL)

Αθαναηλίδης, Ιωάννης
Μπεμπέτσος, Ευάγγελος
Λάϊος, Αθανάσιος
Καζίλας, Χαράλαμπος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-07-07


Ο αθλητισμός ως κοινωνικό φαινόμενο και εκδήλωση συμπεριφοράς, καλλιεργεί κοινωνικές και ηθικές αξίες, των οποίων τα χαρακτηριστικά που προωθεί, εξαρτώνται στενά από το πώς διδάσκονται και εφαρμόζονται τα διάφορα αθλήματα.Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να εξετασθεί η επίδραση του προσανατολισμού στόχου, της αθλητικής ταυτότητας και των συναισθημάτων στην αθλητική συμπεριφορά των μαθητών. Επίσης να διερευνηθεί η ύπαρξη πιθανών διαφορών στις εξεταζόμενες μεταβλητές σε σχέση με το γένος. Για την διεξαγωγή της έρευνας 156 μαθητές και μαθήτριες (86 αγόρια και 70 κορίτσια με μ.ο ηλικίας 16,5 χρόνων) συμπλήρωσαν τρία ερωτηματολόγια το Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire (TESOSQ; Duda & Nicholls, 1992), το Competative Aggressiveness and Anger Scale (CAAS; Maxwell & Moores, 2007), το Athletic Identity Measurement Scale (AIMS; Brewer & Cornelius 2001 ), και τo Prosocial and Antisocial Behavior (Kavussanu, 2006).Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS 17. Όλες οι κλίμακες είχαν υψηλό βαθμό εσωτερικής συνοχής.Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι συμφωνούν με αυτά παλαιοτέρων ερευνών ότι τα κίνητρα, η αθλητική ταυτότητα και τα συναισθήματα επιδρούν καθοριστικά στην αθλητική συμπεριφορά σύμφωνα με την ανάλυση παλινδρόμησης. Ως προς το γένος, τα παραπάνω αποτελέσματα επιβεβαιώνουν προηγούμενες έρευνες οι οποίες βρήκαν διαφορές, με τα αγόρια να εμφανίζουν περισσότερες αρνητικές αθλητικές συμπεριφορές σε σχέση με τα κορίτσια, στο χώρο του αθλητισμού σύμφωνα με το Student t-test. (EL)


αντικοινωνική συμπεριφορά (EL)
αθλητική ταυτότητα (EL)
κοινωνική (EL)
θυμός (EL)
Προσανατολισμός στόχου (EL)
επιθετικότητα (EL)

Ελληνική γλώσσα

Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής» (Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.) (EL)


2241-925X
ΥΣΠΛΗΓΞ: Επιστημονικό Περιοδικό Φυσικής Αγωγής; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2016): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EL)
HYSPLEX: Hellenic Scientific Journal of Physical Education; Vol. 2 No. 1 (2016): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EN)

Copyright (c) 2021 HYSPLEX (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.