δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Comparing electronic examination methods for assessing engineering students
(EN)
The aim of this work is the comparison of two well-known examination methods, the first consisted of multiple-choice questions (MCQs) and the second based on constructed-response questions (CRQs). During this research MCQ and CRQ tests were created for examining the undergraduate engineering module of "project management" and were given to a group of students. Computers and a special software package were used to support the process. During the first part the examinees had to answer a set of CRQs. Afterwards, they had to answer a set of MCQs. Both sets covered the same topics and had the same level of difficulty. The second method (MCQs) is more objective in terms of grading, though it may conceal an error in the final formulation of the score when a student gives an answer based on an instinctive feeling. To eliminate this problem a set of MCQs pairs was composed taking care that each question of the pair addressed the same topic in a way that the similarity would not be evident to a student who did not possess adequate knowledge. By applying a suitable scoring rule to the MCQs, very similar results are obtained when comparing these two examination methods.
(EN)
6th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2014
(EN)
Προπτυχιακές μονάδες μηχανικής
Κατασκευασμένες απαντήσεις ερωτήσεις
Μεθοδολογίες αξιολόγησης
**N/A**-Εκπαίδευση, Ανώτατη
Εκπαίδευση, Ανώτατη
http://skos.um.es/unescothes/C01791
**N/A**-Ηλεκτρολογία Μηχανολογία
Ηλεκτρολογία Μηχανολογία
Technology
Scoring rules
Electrical engineering
**N/A**-Τεχνολογία
Constructed response questions
http://zbw.eu/stw/descriptor/18426-4
Αλγόριθμοι αξιολόγησης
Assessment methodologies
Τεχνολογία
Undergraduate engineering modules
Evaluation algorithms
Multiple choice questions
Higher education
Computer-aided examination methods
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Κανόνες βαθμολόγησης
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
SCITEPRESS Digital Library
(EN)
http://www.scitepress.org/
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.