P01-39 - Playing violent games, internet café visits and degree of daily schedule disruption predict internet addiction in a sample of greek young internet café users

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας   

Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



P01-39 - Playing violent games, internet café visits and degree of daily schedule disruption predict internet addiction in a sample of greek young internet café users (EN)

Φράγκος, Κωνσταντίνος (EL)
Φράγκος, Χρήστος Κ. (1949-) (EL)
Πιπεροπούλου, Α. (EL)

journalArticle

2015-05-18T15:49:13Z
2015-05-18

2011


European Psychiatry (EL)
Aim To estimate the percentage and risk factors of Internet addiction (IA) at Greek Internet cafés. Methods We used a questionnaire including questions on demographics, Internet use duration, Internet applications and sites visited, degree of Internet use influence on daily schedule and social relations, psychosocial characteristics of users and Young's IA Test (48 items overall). Our randomly selected sample included Internet café users in Athens and other big Greek cities. The sample size was 686 people (74%/26% M/F) and 12%, 70% and 18% were between 7–14, 15–25 and 26–45 years old respectively. Results Cronbach's alpha ranged from 0.79 to 0.90 for all 6 sections of our questionnaire. The prevalence of IA among Internet café visitors was 20.8% (16.0% men, 4.8% women). IA was significantly associated to Internet use duration per day, Internet Café visits number per week, number of hours playing at Internet cafés per visit, duration playing violent games (e.g. Counter-Strike, Quake, Assassin), duration visiting Facebook and MySpace, and degree of Internet use influence on daily schedule, social relations and psychological attitudes (p < 0.01). Binary logistic regression showed that significant predictive factors of IA were the length of time playing violent games [ORCounter-Strike = 23.6 (95% CI 1.2 − 40.1); ORAssassin = 10.9 (95% CI 1.5 − 43.2)], visiting Facebook [OR = 41.9 (95% CI 19.7 − 87.5)], and deterioration of social relations (p = 0.009). Conclusion IA is frequent in Internet cafés, possibly due to an online gaming addiction affecting multiple aspects of a person's life. (EN)


Social sciences
Ψυχολογία
Internet users
Psychology
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh98003697
Κοινωνικές επιστήμες
Violence in video games
Internet addiction
χρήστες του διαδικτύου
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85143202
ημερήσιο πρόγραμμα
**N/A**-Κοινωνικές επιστήμες
Video games
http://zbw.eu/stw/descriptor/15790-5
daily schedule
εθισμός στο διαδίκτυο
βία
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007008693
http://skos.um.es/unescothes/C03719
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97009080
**N/A**-Ψυχολογία

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων (EL)

http://www.sciencedirect.com

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
campus




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.