Το προφίλ των σπουδαστών ΙΕΚ της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)"

This item is provided by the institution :
Technological Educational Institute of Athens   

Repository :
Ypatia - Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το προφίλ των σπουδαστών ΙΕΚ της ειδικότητας "βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)" (EL)

Βαρελά, Μαρία (EL)
Καρκαλούσος, Πέτρος (EL)
Πλέστη, Βασιλική (EL)
Παρασκευούλης, Στράτος (EL)
Φιλιππάκη, Ειρήνη (EL)

abstract
conferenceItem

2015-05-01T19:08:38Z
2015-05-01

2010-04-17


Eισαγωγή Από την αρχή της ίδρυσης των ΙΕΚ η ειδικότητα των «Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων (ΒΙΒΕ)» ανήκει σε αυτές με την μεγαλύτερη ζήτηση. Σήμερα η ειδικότητα των ΒΙΒΕ διδάσκεται σε 9 δημόσια και 4 ιδιωτικά ΙΕΚ σε όλη την Ελλάδα εκ των οποίων τα 6 Δημόσια βρίσκονται στο νομό Αττικής. Σκοπός Η μελέτη του προφίλ των σπουδαστών της ειδικότητας ΒΙΒΕ ως προς την εκπαίδευσή τους στο Λύκειο, τον τρόπο ζωής τους, το λόγο επιλογής της ειδικότητας, την άποψή τους για την παρεχόμενη εκπαίδευση και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Υλικό – μέθοδος Δημιουργήθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο το οποίο δόθηκε προς συμπλήρωση σε όλους τους σπουδαστές της ειδικότητας ΒΙΒΕ του νομού Αττικής (ΙΕΚ Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας, Αμαρουσίου, Αργυρούπολης, Ελευσίνας και Κορυδαλλού). Συμπληρώθηκε από 16 αγόρια και 109 κορίτσια (σύνολο 125) εκ των οποίων τα 28 εκ της αλλοδαπής. Από τους σπουδαστές Ελληνικής καταγωγής (97) οι 8 έμεναν μόνιμα σε άλλη πόλη. Το 56% παρακολουθούσε το πρώτο εξάμηνο, έναντι του 39% του εξαμήνου Γ και 5% του Δ. Η έρευνα έχει την γραπτή έγκριση του ΟΕΕΚ. Αποτελέσματα Από τους 92 αποφοιτήσαντες από Γενικό Λύκειο το 52% είχε παρακολουθήσει την θεωρητική κατεύθυνση, έναντι του 33% της θετικής και του 15% της τεχνολογικής. Η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών είχε δώσει Πανελλήνιες (90,5%), εκ των οποίων οι 31/126 είχαν περάσει κυρίως σε σχολή ΤΕΙ της επαρχίας. Το 62% επέλεξε την ειδικότητα λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος έναντι 19% που την επέλεξε λόγω πληροφοριών για γρήγορη αποκατάσταση και 19% για να πάρει πιστοποίηση λόγω αποφοίτησης από παρόμοια ειδικότητα στα ΕΠΑΛ. Το 43% δυσκολεύεται περισσότερο στη θεωρία. Γενικά τα εργαστηριακά μαθήματα συγκεντρώνουν περισσότερες θετικές γνώμες από ότι τα θεωρητικά. Βασική αιτία η έλλειψη ειδικών βιβλίων για τα ΙΕΚ (95,2%). Για την βελτίωση των σπουδών οι μαθητές προτείνουν κυρίως καλύτερες σημειώσεις (90,2%) και καλύτερο εργαστηριακό εξοπλισμό (36,5%). Μετά την αποφοίτηση το συντριπτικό ποσοστό τους (97,6%) επιθυμεί να δώσει για πιστοποίηση και να αναζητήσει εργασία σε αυτό τον κλάδο. Συμπεράσματα Οι μαθητές της ειδικότητας ΒΙΒΕ επιθυμούν την γρήγορη περάτωση των σπουδών τους για να δώσουν για πιστοποίηση και να εργαστούν στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Το γεγονός άλλωστε ότι σε ποσοστό 54% εργάζονται και μάλιστα κυρίως για βιοποριστικούς λόγους (81%) δείχνει την ανάγκη τους για γρήγορη αποκατάσταση. (EL)
2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (EL)


**N/A**-Μικροβιολογία
http://lod.nal.usda.gov/130669
Microbiology
Ανώτερη εκπαίδευση
High technology and education
Εκπαίδευση
Μεταλυκειακή εκπαίδευση
**N/A**-Εκπαίδευση
After school education
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
livelihood
Education
Μικροβιολογία
http://skos.um.es/unescothes/C02502
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85060748
Βιοπορισμός

Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηριών (EL)

Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (EL)

http://petie.gr/index.php/education/education-menu-seperator/conferences-menu/599-2-conference-petie
http://users.teiath.gr/petef/Web_CV/Presentations/Pre_IBE_2010.htm

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
forever




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)