Social Media Analytics in Entertainment Industry

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Αποθετήριο :
Αποθετήριο ΔΙ.ΠΑ.Ε.
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2017 (EL)
Social Media Analytics in Entertainment Industry (EN)

Granis, Charilaos (EN)

School of Science and Technology, MSc in Information & Communication Technology Systems (EL)
Pramatari, Katerina (EN)
Theotokis, A. (EN)
Fraidaki, Katerina (EN)

This dissertation was written as a part of the MSc in ICT Systems at the International Hellenic University. The goal of this dissertation was t o conduct a research in the entertainment sector based on actual data, obtained by different types of social media with the use of open source tools such as gephi and the use of analytics in network theory. Initially, the potential and the challenges of social media analytics are stated and then the way the Media & Entertainment industry uses insights from social data to- day. A general methodology of harnessing social data is described based on a generic workflow that the industry follows today. Afterwards, a research is being made for the available tools for data analytics, both open source and commercial. An overview of Gephi tool follows and finally a suggested methodology based on two case studies is proposed. The thesis ends with the possibilities for future devel-opment and the conclusions. (EN)

masterThesis

Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (EL)
International Hellenic University (EN)

2017-04-06


IHU (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.