Συμβουλευτική και Λογοθεραπεία:: Ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην αυτοαποτελεσματικότητα για την άσκηση της συμβουλευτικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συμβουλευτική και Λογοθεραπεία:: Ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην αυτοαποτελεσματικότητα για την άσκηση της συμβουλευτικής (EL)

Tsouvelas, George

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-12-04


Στόχοι της παρούσας μελέτης ήταν α) η αποτύπωση στάσεων λογοθεραπευτών και φοιτητών λογοθεραπείας αναφορικά με την συμβουλευτική και β) ο προσδιορισμός συναισθηματικών ικανοτήτων που φαίνονται να συνδέονται με την προσλαμβανόμενη αυτοαποτελεσματικότητα για την άσκηση της συμβουλευτικής. Στη μελέτη συμμετείχαν 107 συμμετέχοντες (93,5% γυναίκες, με μέση ηλικία 28,7 ±9 έτη) εκ των οποίων 46 (43%) ήταν επαγγελματίες λογοθεραπευτές και 61 (57%) φοιτητές λογοθεραπείας. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ανώνυμου διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Αναφορικά με την σημαντικότητα της συμβολής της συμβουλευτικής στην λογοθεραπευτική πράξη οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν ότι η συμβουλευτική είναι πολύ σημαντική στην ανακοίνωση δυσάρεστων πληροφοριών αναφορικά με τη διάγνωση, την πρόγνωση ή την εξέλιξη της παρέμβασης και στην παρέμβαση σε αφασικούς ενήλικες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες αισθάνονται την περισσότερη αυτοαποτελεσματικότητα στην άσκηση της συμβουλευτικής στην παρέμβαση για θέματα άρθρωσης και φωνολογίας σε παιδιά και λιγότερη αυτοαποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση κρίσεων στη δουλειά με τους πελάτες (π.χ. θέματα αυτοκτονικότητας). Οι επαγγελματίες λογοθεραπευτές εμφάνισαν συστηματικά υψηλότερες τιμές στην Συναισθηματική Νοημοσύνη και στην προσλαμβανόμενη αυτοαποτελεσματικότητα για την άσκηση της συμβουλευτικής σε σύγκριση με τους φοιτητές λογοθεραπείας. Προβλεπτικός παράγοντας για την αυτοαποτελεσματικότητα αναδείχτηκε η χρήση του συναισθήματος και η ηλικία αποτέλεσε διαμεσολαβητικό παράγοντα στη σχέση ανάμεσα στη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την αυτοαποτελεσματικότητα στην άσκηση της συμβουλευτικής. Οι λογοθεραπευτές θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ικανότητα τους για παροχή συμβουλευτικής μέσα από εξειδικευμένες επιμόρφωσεις καθώς και μέσα από τη συμμετοχή σε προγράμματα ενίσχυσης των συναισθηματικών δεξιοτήτων. (EL)


Συναισθηματική Νοημοσύνη (EL)
Συμβουλευτική (EL)
Αυτοαποτελεσματικότητα (EL)
Λογοθεραπεία (EL)
Χρήση συναισθήματος (EL)
Counseling (EN)
Self-efficacy (EN)
Use of emotion (EN)
Emotional Intelligence (EN)
Speech therapy (EN)

Ελληνική γλώσσα

Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) (EL)


2944-9014
Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση; Τόμ. 1 Αρ. 1 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EL)
Interdisciplinary Approaches to Education; Vol. 1 No. 1 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.