«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Ανασκόπηση πρακτικών και προσεγγίσεων»

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Ανασκόπηση πρακτικών και προσεγγίσεων» (EL)

Patagia Bakaraki, Myrto
Λιούμη, Αλμπάνα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-12-04


Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), εστιάζοντας στις αποτελεσματικές πρακτικές και προσεγγίσεις που εφαρμόζονται. Σκοπός της έρευνας είναι να αξιολογήσει την αναγκαιότητα και την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή τους. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει ποιοτική ανάλυση δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων με γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς, καθώς και ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι κρίσιμη για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών με ΔΑΦ. Ωστόσο, αναδεικνύονται κενά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών και στην υποστήριξη των γονέων, γεγονός που επηρεάζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συμπερασματικά, η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για συστηματική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών με ΔΑΦ, προκειμένου να ενισχυθεί η ποιότητα των παρεμβάσεων και η συνολική ευημερία τους. (EL)
This study investigates the sexual education of children with Autism Spectrum Disorder (ASD), focusing on effective practices and approaches being implemented. The aim of the research is to assess the necessity and effectiveness of interventions in the field of sexual education, as well as the challenges faced by parents and educators in their implementation. The methodology includes qualitative analysis of data collected through interviews with parents, educators, and specialists, as well as a review of the existing literature. The findings demonstrate that sexual education is critical for the holistic development of children with ASD. However, gaps in the training of educators and support for parents are highlighted, which affect the quality of the education provided. In conclusion, the study emphasizes the need for systematic training and awareness regarding the sexual education of children with ASD in order to enhance the quality of interventions and their overall well-being. (EN)


σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (EL)
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (EL)
παρεμβάσεις (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
εκπαίδευση (EL)

Ελληνική γλώσσα

Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) (EL)


2944-9014
Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση; Τόμ. 1 Αρ. 1 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EL)
Interdisciplinary Approaches to Education; Vol. 1 No. 1 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.