Η αποτελεσματικότητα στις ομάδες: Η περίπτωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η αποτελεσματικότητα στις ομάδες: Η περίπτωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) (EL)

Μπουτσιούκη, Σοφία
Μπουκουβάλα , Φωτεινή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2024-09-04


Η διεπιστημονικότητα αποτελεί βασικό άξονα προσέγγισης των διαφόρων εκπαιδευτικών ζητημάτων. Το άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ μελών των διεπιστημονικών ομάδων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με τη χρήση του ερωτηματολογίου “Team Effectiveness Diagnostic” της London Leadership Academy. Σκοπός της έρευνας ήταν η διαπίστωση των αντιλήψεων του επιστημονικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σχετικά με τον βαθμό αποτελεσματικότητας των διεπιστημονικών ομάδων και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας κατέδειξε ότι οι συμμετέχοντες αισθάνονται πιο αποτελεσματικοί κατά την εργασία τους στις διεπιστημονικές ομάδες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την επίτευξη των σκοπών και των στόχων που τίθενται. Αντίθετα, θεωρούν τον εαυτό τους λιγότερο αποτελεσματικό στις διεργασίες που αφορούν την άμεση και αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων, την ευελιξία, τις συνεχείς μεταβολές ρόλων και τη συνεργασία με άλλες ομάδες. Από την ανάλυση διακύμανσης διαπιστώθηκε ότι η εμπειρία, η εκπαίδευση και η εξειδίκευση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας. (EL)
Interdisciplinarity is a key approach to various educational issues. The article presents the results of a survey, which was conducted among members of the interdisciplinary teams of the Centers for Interdisciplinary Assessment and Supportive Counselling (KE.D.A.S.Y.) using the “Team Effectiveness Diagnostic” questionnaire of the London Leadership Academy. The purpose of the research was to investigate the perceptions of the KE.D.A.S.Y. scientific staff regarding the degree of effectiveness of interdisciplinary teams and the factors that influence it. The analysis of the research findings showed that the participants feel more effective when working in interdisciplinary teams, especially in terms of achieving the goals and objectives set. On the contrary, they consider themselves less effective in processes involving immediate and effective problem solving, flexibility, constant role changes, and cooperation with other teams. The analysis of variance showed that experience, training and expertise play a significant role in achieving greater efficiency. (EN)


Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)


2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 3 (2024): Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου "Ελλάδα – Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη"; 1-16 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 3 (2024): Proceedings of the 3rd International Scientific Conference “Greece – Europe 2030: Education, Research, Innovation, New technologies, Institutions and Sustainable Development”; 1-16 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Φωτεινή Μπουκουβάλα , Σοφία Μπουτσιούκη (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.