Διαχρονική εξέλιξη του θεσμού του διευθυντή στην Ελλάδα και τα προσόντα που απαιτούνται

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαχρονική εξέλιξη του θεσμού του διευθυντή στην Ελλάδα και τα προσόντα που απαιτούνται (EL)

Κωνσταντινίδης, Θεόδωρος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2024-09-04


Το σύγχρονο και συνεχώς μεταβαλλόμενο και εξελισσόμενο κοινωνικό πολιτικό περιβάλλον της χώρας μας επηρεάζει και το χώρο της εκπαίδευσης που αποτελεί έναν ζωντανό και ανοιχτό προς την κοινωνία οργανισμό. Επιβάλλει διευθυντές με δεξιότητες, ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά, επιστημονικά θωρακισμένους και γνωσιακά καταρτισμένους σε θέματα δημόσιας και σχολικής διοίκησης που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε νεοτερισμούς χαράσσοντας νέο δρόμο και νέους ορίζοντες στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας. Η αποδοχή των διευθυντών τόσο εντός της σχολικής μονάδας όσο και ευρύτερα εξαρτάται από το επίπεδο των προσόντων, γνώσεων και της πρακτικής εφαρμογής τους. Με το τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό, αποδοτικό και παραγωγικό σχολείο που θα πετυχαίνει τους θεσπισμένους στόχους, βασιζόμενο πάντοτε σε ηθικές αρχές και αξίες.Οι διευθυντές των ελληνικών σχολικών μονάδων βρίσκονται αντιμέτωποι με προκλήσεις και η αντιμετώπισή τους καθορίζει τον τρόπο διοίκησης του σχολείου και ενδεχομένως την μελλοντική τους πορεία στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται καθημερινά. Ο διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής διοικητικής πυραμίδας και είναι τόσο διοικητικός όσο και παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο του σχολείου (Αριθμ. Φ. 353.1./324/105657/Δ1/ΦΕΚ 1340/16/10/2002). Όπως τονίζει η Σπυροπούλου (2010), από τις αρχές του ‘80 έως και σήμερα κύριο κριτήριο για την κατάκτηση διευθυντικής θέσης είναι τα έτη εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας. Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει από την πολιτεία κατά καιρούς ώστε να αποκτήσει πιο επιστημονικό χαρακτήρα η διαδικασία επιλογής, δεν έχει κατορθωθεί ακόμη ένας σχεδιασμός όμοιος, ώστε να μπορεί να αποτελέσει βάση για μια πιο προοδευτική προσέγγιση. (EL)
The modern and constantly changing and evolving social and political environment of our country also affects the field of education, which is a living and open organization to society. It requires managers with skills, special personal characteristics, scientifically shielded and knowledgeable in matters of public and school administration who will be able to respond to innovations by charting a new path and new horizons in the educational activities of our country. The acceptance of principals both within the school unit and more widely depends on the level of their qualifications, knowledge and practical application. In this way, an effective, efficient and productive school will be created that will achieve the established goals, always based on ethical principles and values. The managers of the Greek school units are faced with challenges and how they deal with them determines the way the school is managed and possibly their future course in the new reality that is being formed every day. The principal is at the top of the school administrative pyramid and is both administrative and pedagogical in charge of the school (No. F. 353.1./324/105657/Δ1/Government Gazette 1340/16/10/2002). As Spyropoulou (2010) points out, from the beginning of the 80s until today, the main criterion for obtaining a managerial position is the years of educational experience. Despite the efforts made by the state from time to time to make the selection process more scientific, no similar design has yet been achieved to form the basis of a more progressive approach. (EN)


θεσμός, διευθυντής, προσόντα, (EL)

Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)


2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 3 (2024): Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου "Ελλάδα – Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη"; 1-12 (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 3 (2024): Proceedings of the 3rd International Scientific Conference “Greece – Europe 2030: Education, Research, Innovation, New technologies, Institutions and Sustainable Development”; 1-12 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Θεόδωρος Κωνσταντινίδης (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.