Οι συνεχόμενες αλλαγές στο κοινωνικοπολιτικό επίπεδο στη σύγχρονη εποχή που διανύουμε επιβάλλει ένα σχολείο ανοιχτό, ευέλικτο και ικανό να ανταπεξέλθει στις νέες προκλήσεις δημιουργικά, ώστε και αυτό από τη μεριά του να ανατροφοδοτήσει την κοινωνία με μέλη έτοιμα να προσαρμοστούν και να προσφέρουν αποτελεσματικά στους νέους στόχους που διατυπώνει η σύγχρονη πραγματικότητα. Ο ηγέτης που ορίζεται να κατευθύνει έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, μια σχολική μονάδα οφείλει να έχει ξεκάθαρους και εφικτούς στόχους που προκύπτουν από το όραμα που από κοινού συνδιαμορφώνει με τους εκπαιδευτικούς, βοηθώντας τους να εξελιχθούν ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες, ώστε να ανταπεξέλθουν στις μελλοντικές απαιτήσεις ενός ανταγωνιστικού σχολείου. Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του οράματος μαζί με το διευθυντή είναι αυτό που θα τους δώσει ώθηση και κίνητρα και θα τους παρακινήσει να εργαστούν με μεγαλύτερο ζήλο (Fildler, 1996, Middlewood, 2010).Ο ηγέτης δεν αρκεί να θέτει μόνο τους στόχους της σχολικής μονάδας, αλλά οφείλει να παρακολουθεί διαρκώς την πορεία υλοποίησης τους και φυσικά να αξιολογήσει στο τέλος την επιτυχή ή μη πραγματοποίηση τους. Η επικοινωνία και η συνεργασία στη σχολική μονάδα είναι βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας της. Ο διευθυντής μεταδίδει ιδέες και σχέδια με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι στόχοι βραχυπρόθεσμοι ή μακροπρόθεσμοι (Bush, 2008, Fildler, 1996). Η διαφορoποίηση μεταξύ του ηγέτη και του ρόλου του διευθυντή είναι ανασταλτικό στοιχείο στην προσπάθεια ερμηνείας και κατανόησης του θέματος της ηγεσίας στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Duignan, 1994). Στην εποχή των συνεχόμενων αλλαγών και εξελίξεων, στην οποία η γνώση παλαιώνεται με την ίδια ταχύτητα που δημιουργείται, ο συντονισμός όλων των ενεργειών και του ελέγχου των εμπλεκομένων στη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας, αποτελούν μεγάλο στοίχημα για την επίτευξη των στόχων. Ο ρόλος του διευθυντή με ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι κομβικής σημασίας στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού.
(EL)
The continuous changes at the socio-political level in the modern era that we are going through requires a school that is open, flexible and able to cope with new challenges creatively, so that it, in turn, feeds back to society with members ready to adapt and offer effectively to the new goals that modern reality articulates. The leader assigned to direct an educational organization, a school unit must have clear and achievable goals resulting from the vision that he jointly co-shapes with the teachers, helping them to develop as people and as professionals, so as to cope with the future demands of a competitive school. The involvement of teachers in shaping the vision together with the principal is what will give them impetus and motivation to work with greater zeal (Fildler, 1996; Middlewood, 2010). must constantly monitor the course of their implementation and, of course, evaluate at the end whether they have been successful or not. Communication and cooperation in the school unit is a key component of its effectiveness and efficiency. The manager communicates ideas and plans on the basis of which short-term or long-term goals will be realized (Bush, 2008, Fildler, 1996). educational organizations (Duignan, 1994). In the era of continuous changes and developments, in which knowledge becomes obsolete at the same speed as it is created, the coordination of all actions and the control of those involved in the operation of a school unit, are a big bet for the achievement of goals. The role of the manager with quality characteristics is of pivotal importance in achieving the above purpose.
(EN)