Περίληψη Η παρούσα ερευνητική εργασία εκτιμά τη σχετική τεχνική αποδοτικότητα των συστημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΕ) των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης / EE, της Ευρωζώνης / ΕΖ και άλλων επιλεγμένων ομάδων χωρών, κάνοντας χρήση 3 εισροών και 5 εκροών, με Προσανατολισμό τις Εκροές και την υπόθεση των Μεταβλητών Αποδόσεων Κλίμακας, καθώς και των μέσων ρυθμών μεταβολής της, κατά τη χρονική περίοδο 2016-2020. Τα ευρήματα της εμπειρικής ανάλυσης αποκαλύπτουν ότι η μέση επίδοση των συστημάτων ΑΕ των χωρών της ΕΕ ως προς την ΤE-ΟΟ είναι 0,892 με εύρος μεταβολής 0,479 και μέσο ρυθμό μεταβολής 0,05 με εύρος μεταβολής 51,30. Η μέση τιμή της ΤΕ-ΟΟ των συστημάτων ΑΕ των χωρών της ΕΖ είναι 0,899 με εύρος μεταβολής 0,479 και μέσο ρυθμό μεταβολής 0,07 με εύρος μεταβολής 51,30. Δηλαδή, τα συστήματα ΑΕ των χωρών της ΕΖ είχαν υψηλότερη μέση επίδοση. Λέξεις κλειδιά: Αποδοτικότητα, Ανώτατη, Εκπαίδευση, Αξιολόγηση.
(EL)
Abstract This research paper assesses the relative technical efficiency of the Higher Education (HE) systems of the countries of the European Union / EE, the Eurozone / EZ and other selected groups of countries, making use of 3 inputs and 5 outputs, with Output Orientation and the hypothesis of Variable Returns of Scale, as well as its average rates of change, during the period 2016-2020. The findings of the empirical analysis reveal that the average performance of EU countries' HE systems in terms of TE-OO is 0.892 with a range of variation of 0.479 and an average rate of change of 0.05 with a range of variation of 51.30. The average value of TE-OO of the EA systems of the EZ countries is 0.899 with a range of change of 0.479 and an average rate of change of 0.07 with a range of change of 51.30. That is, the EA systems of the EE countries had a higher average performance. Key words: Efficiency, Higher Education, Evaluation.
(EN)