Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη διαχείριση μαθησιακών ματαιώσεων από τους μαθητές/μανθάνοντες

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη διαχείριση μαθησιακών ματαιώσεων από τους μαθητές/μανθάνοντες (EL)
The contribution of differantiated teaching to manage learning frustrations by learners: A theoretical approach (EN)

Φύκαρης, Ιωάννης Μόσχος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2019-12-02


ΠερίληψηΣτόχος του παρόντος δημοσιεύματος είναι η αναζήτηση των αιτίων και η δυνατότητα διαχείρισης από τους μαθητές/ μανθάνοντες του αρνητικού αισθήματος της ματαίωσης που εκδηλώνεται εξαιτίας της αποτυχίας επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/μανθάνοντες σε απρόβλεπτες έως και ακραίες συμπεριφορές συχνά αδιαβάθμιστης έντασης που ενέχουν προθέσεις ή και εκδηλώσεις σύγκρουσης. Στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης φαίνεται ότι η δομική και λειτουργική εφαρμοστικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας να μπορεί να προσφέρει εφικτά δεδομένα, ώστε ο μαθητής/ μανθάνων να επιτύχει μέσω της αυτορρύθμισης τη διαχείριση της αρνητικότητας της ματαίωσης. Επιπρόσθετα να δημιουργήσει ένα πλαίσιο ανάδυσης συναισθημάτων που θα τον παρωθήσουν για περισσότερο συστηματικές και οργανωμένες προσπάθειες ώστε να επιτύχει τελικά τους στόχους του. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενδυνάμωση και ενεργοποίηση ενδογενών γνωστικών και συναισθηματικών μηχανισμών, που στην ψυχανάλυση, στον συμπεριφορισμό και στη γνωστική θεωρία καλούνται «κινητήρια δύναμη». Η δύναμη αυτή ωθεί τον μαθητή/μανθάνοντα να αντιμετωπίσει το αρνητικό αποτέλεσμα της ματαίωσης μέσω του εντοπισμού και της διαχείριση των αιτίων που την προκάλεσαν. Αν αυτό δεν επιτευχθεί το άτομο οδηγείται στη σύγκρουση με τον εαυτό του και ενδεχόμενα και με ανθρώπους του περιβάλλοντός του ή με όσους αναπτύσσει διαπροσωπική σχέση και επικοινωνία με ενδεχόμενες αρνητικές και απρόβλεπτες συνέπειες. Λέξεις κλειδιά: ματαίωση, σύγκρουση, αυτορρύθμιση, διαφοροποιημένη διδασκαλία (EL)
The negative feeling of frustration which could experience the student from the failure learning achievements can leads to events and extreme behaviors for him or for others with conflict characteristics, often unclassified intensity and consequences. As a reaction in this situation seem to help both the search for the causes and the manageability of the students a sense of frustration, and other structural and functional applicability of differentiated instruction, that the student be driven to self-negativity of feeling of frustration and instead create another box emergence of those emotions that the motivation to new efforts more systematic and organized. The emphasis is to motivation the mechanism of strengthen and activate, which in psychoanalysis, behaviorism and cognitive theory called as "motor strength" of the organization to deal with the negative result by identifying and managing the causes that caused it to avoid conflict with either himself but possibly with people of his entourage or those who develop interpersonal relationship and communication. (EN)


frustration (EN)
self-regulation (EN)
differentiated teaching (EN)
conflict (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 12 Αρ. 2 (2019); 154-196 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 12 No. 2 (2019); 154-196 (EN)

Copyright (c) 2019 Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.