Η γλωσσική ανάπτυξη δίγλωσσων παιδιών και η σχέση της με την οικογενειακή γλωσσική πολιτική: Έρευνα σε αλβανικές οικογένειες στην περιοχή της Φλώρινας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η γλωσσική ανάπτυξη δίγλωσσων παιδιών και η σχέση της με την οικογενειακή γλωσσική πολιτική: Έρευνα σε αλβανικές οικογένειες στην περιοχή της Φλώρινας (EL)
Bilingual children's language development and family language policy: The case of Albanian families in the area of Florina (EN)

Μαλιγκούδη, Χριστίνα
Κωτοπούλου, Ειρήνη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2019-07-29


Στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία είναι συχνό το φαινόμενο των πολύγλωσσων οικογενειών εξαιτίας παραγόντων όπως μετακίνησης, μετανάστευσης, προσφυγιάς κ.λπ. Οι διεπιδράσεις σε πολύγλωσσες οικογένειες βρίσκονται στο σταυροδρόμι μεταξύ γλωσσικής πολιτικής και δίγλωσσης ανάπτυξης των παιδιών (Van Mensel, 2018) και για αυτό στη σύγχρονη βιβλιογραφία η οικογενειακή γλωσσική πολιτική (family language policy) έχει συνδεθεί στενά με το ερευνητικό πεδίο της κατάκτησης δεύτερης γλώσσας (second language acquisition), καθώς υπάρχει ανάγκη για αναθεώρηση της φύσης της γλωσσικής εκμάθησης μέσα σε έναν πολύγλωσσο κόσμο (Higgins, 2018). Το παρόν άρθρο διερευνά τις στάσεις και πρακτικές έξι οικογενειών (γονέων και παιδιών) που ζουν στη Φλώρινα και έχουν αλβανική καταγωγή, με ιδιαίτερη έμφαση στις γλωσσικές πρακτικές, επιλογές και ιδεολογίες τους που φαίνεται ότι επηρεάζουν τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους. (EL)
The phenomenon of multilingual families in the contemporary Greek society is quite frequent due to transportation, migration etc. Interaction in multilingual families are considered to be at the crossroads between language policy and bilingual child acquisition (Van Mensel, 2018) and that is the reason why in the recent literature family language policy is interconnected with second language acquisition. In other words, the nature of language learning has changed its concept within a multilingual world (Higgins, 2018). The article in question investigates language attitudes and practices of six families (parents and children) with Albanian origin who live in a Greek city, in Florina. Focus is given on the families’ language practices, choices and ideologies that seem to influence their children’s language development. (EN)


γλωσσική διατήρηση (EL)
οικογενειακή γλωσσική πολιτική (EL)
Αλβανοί (EL)
δίγλωσση ανάπτυξη (EL)
language maintenance (EN)
Albanians (EN)
bilingual development (EN)
family language policy (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 12 Αρ. 1 (2019); 134-163 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 12 No. 1 (2019); 134-163 (EN)

Copyright (c) 2019 Χριστίνα Μαλιγκούδη, Ειρήνη Κωτοπούλου (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.