see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παρεμβατικό Εκπαιδευτικό Πλαίσιο Διαχείρισης Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (EL)
Coping with Specific Learning Difficulties (EN)

Παπαντωνίου, Γεωργία
Φελλά, Αργυρώ
Μπόντη, Ελένη
Καλιότσου, Ισιδώρα
Κουγιουμτζής, Γιώργος Α.
Σοφολόγη, Μαρία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-22


Κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων δεκαετιών, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και γονιών έχει εστιαστεί στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο. Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών και μαθητριών αποτυγχάνει συστηματικά, καθώς στερείται έγκαιρης ανίχνευσης των μαθησιακών δυσκολιών ή αποτελεσματικής παρέμβασης. Στο παρόν κείμενο εξετάζεται ένας μαθητής μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο, με παράθεση πληροφοριών που αφορούν στην πρώτη παιδική ηλικία, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως το οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ακολούθως, αναφέρονται αναλυτικά οι δυσκολίες του σε πρακτικό επίπεδο, καθώς και οι τρόποι αντιμετώπισής τους, μέσα από την εφαρμογή ενός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης, που ανταποκρίνεται εστιασμένα στις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητή. Τέλος, παρατίθενται στοιχεία για την ανάπτυξη συνεργασίας με τους γονείς, καθώς και με φορείς-δομές που ενισχύουν τη δυνατότητα παρέμβασης. (EL)
Over the last three decades, teachers and parents lay emphasis on the learning difficulties that children face at school. A significant number of students fail systematically, as they lack early detection of learning difficulties or effective intervention. The present text examines a student in a more general context, with information related to early childhood, considering parameters such as family, school, and social environment. Then, his difficulties are mentioned in detail on a practical level, as well as the ways to deal with them, through the implementation of an individualized intervention program, which responds focused on the needs of the specific student. Finally, data are provided for the development of cooperation with parents, as well as with institutions-structures that enhance the possibility of intervention (EN)


Παρέμβαση (EL)
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (EL)
Κίνητρα (EL)
Σχολική επιτυχία (EL)
Ψυχοσυναισθηματική Υποστήριξη (EL)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 15 Αρ. 2 (2022): ; 1-22 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 15 No. 2 (2022): ; 1-22 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Ισιδώρα Καλιότσου, Γιώργος Α. Κουγιουμτζής, Αργυρώ Φελλά, Μαρία Σοφολόγη, Ελένη Μπόντη, Γεωργία Παπαντωνίου (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)