Διδακτικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και των λαθών των παιδιών κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του τελετουργικού των ημερολογίων στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διδακτικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και των λαθών των παιδιών κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του τελετουργικού των ημερολογίων στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης. (EL)
Teaching strategies for dealing with the difficulties and mistakes of children during the development of the ritual of diaries in kindergarten. A case study. (EN)

ΣΟΦΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-07-20


Το άρθρο αυτό εστιάζει στην περιγραφή των διδακτικών στρατηγικών που χρησιμοποιεί μια νηπιαγωγός για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και των λαθών δύο παιδιών/αρχηγών στη διάρκεια του τελετουργικού των ημερολογίων, προτάσσοντας μια διδακτική-ανθρωπολογική προσέγγιση που αναδεικνύει τη δράση των πρωταγωνιστών της διαδικασίας διδασκαλίας-μάθησης και υιοθετεί την έννοια του περιβάλλοντος (milieu) (Brousseau, 2004). Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων έγινε με παρατήρηση και βιντεοσκόπηση επεισοδίων δύο συνεδριών της νηπιαγωγού με τα δύο παιδιά-αρχηγούς και ημιδομημένες συνεντεύξεις με τη νηπιαγωγό. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ένα σύνθετο πλέγμα διδακτικών στρατηγικών που στόχευαν μάλλον στην αποφυγή του λάθους, τη διευκόλυνση και την εύρεση της σωστής απάντησης, ακολουθώντας τη δεδομένη λογική ανάπτυξης του τελετουργικού. (EL)
This article focuses on the description of the teaching strategies used by a kindergarten teacher to deal with the difficulties and mistakes of two "leader" children during the ritual of calendars, proposing a didactic-anthropological approach that highlights the action of the protagonists of the teaching-learning process. and adopts the concept of environment (milieu) (Brousseau, 2004). The qualitative analysis of the data was done by observing and videotaping episodes of two sessions of the kindergarten teacher with the two children-leaders and semi-structured interviews with the kindergarten teacher. The results confirmed a complex set of didactic strategies that aimed rather at avoiding error, facilitating and finding the right answer, following the given logic of ritual development. (EN)


λάθη (EL)
νηπιαγωγείο (EL)
δυσκολίες (EL)
διδακτικές στρατηγικές (EL)
τελετουργικό των ημερολογίων (EL)
teaching strategies (EN)
rituals of calendars (EN)
kindergarten (EN)
difficulties (EN)
mistakes (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 15 Αρ. 1 (2022): ; 71-104 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 15 No. 1 (2022): ; 71-104 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΟΥ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΣΟΦΟΥ (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.