Η Διερεύνηση της προβλεπτικής εγκυρότητας τεσσάρων κριτηρίων αξιολόγησης της γραπτής έκφρασης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Διερεύνηση της προβλεπτικής εγκυρότητας τεσσάρων κριτηρίων αξιολόγησης της γραπτής έκφρασης (EL)
The Investigation of the predictive validity in four evaluation criteria to the written expression (EN)

Xanthi, Styliani

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-09-16


Η παρούσα μελέτη διερευνά την προβλεπτική εγκυρότητα τεσσάρων κριτηρίων αξιολόγησης της γραπτής έκφρασης μαθητών/τριών των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σε ένα έργο συγγραφής κειμένου με την τεχνική ημιτελών και ανακατεμένων φράσεων και ένα με την τεχνική των εικόνων. Εξετάστηκε η συσχέτιση των επιδόσεων μεταξύ των δύο τεχνικών καθοδήγησης, η επίδραση της ηλικίας και του φύλου των μαθητών/τριών και η ισχύς των επιμέρους κριτηρίων στη γενική επίδοση της κάθε δοκιμασίας. Στη βιβλιογραφία οι διαστάσεις που αξιολογούνται στα γραπτά κείμενα ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και τον πληθυσμό και περιλαμβάνονται κριτήρια που σχετίζονται με την ποιότητα, την παραγωγικότητα, την πολυπλοκότητα και την οργάνωση του κειμένου. Στόχος της έρευνας ήταν να εισφέρει νέα δεδομένα σχετικά με την αξιολόγηση της γραπτής έκφρασης των μαθητών/τριών των τελευταίων τάξεων δημοτικού και να αναδείξει τα ισχυρότερα κριτήρια μέτρησης του γραπτού λόγου σε κάθε ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 93 μαθητές/τριες τετάρτης, πέμπτης και έκτης δημοτικού. Από τα αποτελέσματα διαφαίνεται ότι η συνάφεια μεταξύ των επιδόσεων των μαθητών/τριών στις δύο δοκιμασίες ήταν στατιστικά σημαντική και κυμάνθηκε σε μέτριο επίπεδο. Η επίδραση της ηλικίας ήταν σημαντική και οι μαθητές/τριες της τετάρτης τάξης παρουσίασαν χαμηλότερες επιδόσεις στα περισσότερα κριτήρια των δύο δοκιμασιών. Αν και δεν αναδείχτηκε στατιστικά σημαντική επίδραση του φύλου των μαθητών/τριών, ωστόσο τα κορίτσια επέδειξαν καλύτερες επιδόσεις στα περισσότερα κριτήρια των δύο δοκιμασιών. Το κριτήριο της ορθογραφίας φαίνεται να έχει μεγάλη ισχύ και στις δύο δοκιμασίες και στις τρεις ηλικιακές ομάδες. Στη συγγραφή κειμένου με την τεχνική ημιτελών και ανακατεμένων φράσεων φαίνεται να είναι ισχυρό και το κριτήριο της δομής, ενώ το κριτήριο της παραγωγικότητας παρουσίασε τη μικρότερη ισχύ και στις τρεις ηλικιακές ομάδες. Τα αποτελέσματα της μελέτης συζητώνται σε σχέση με τα περιορισμένα ακόμα ερευνητικά ευρήματα για την ισχύ των διαστάσεων που αξιολογούνται στα γραπτά κείμενα σε παιδιά των τελευταίων τάξεων δημοτικού και διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα. (EL)
This study explores the predictive validity of four evaluation criteria in the written expression to the last three grades of primary school in a writing text with unfinished and muddled phrases and a writing text with the technique of images. We examined the correlation between the two guidance techniques, the effect of the age and gender of pupils, and the validity of the evaluation criteria in the general performance of each test. In the literature, the evaluation dimensions in the written texts vary with age and population, and they include evaluation criteria related to quality, productivity, complexity, and text organization. This study aimed to contribute new data in the pupils’ written expression evaluation to the last three grades of primary school and highlight the evaluation criteria of the written with the great power in these ages. For this purpose, 93 pupils of the latest three grades of the primary school wrote two narrative texts, one with a technique of unfinished phrases and one with images. The results show an average statistically significant correlation between pupils' performance in the two tests. The effect of the age was statistical significantly, and the performances of the fourth-class pupils were lower in most criteria of the tests. The pupils’ gender effect was not statistically significant, but the girls achieved better scores in most evaluation criteria of the tests. The spelling criterion seems to have great power in tests of three age groups. In the writing text with the unfinished and muddled phrases, the structure criterion has high power, while the productivity criterion presented the law power to the three age groups. We discuss the results of the study about the limited research findings on the validity of the dimensions that evaluate in the written texts to the children of the last three grades of primary school, and we propose ideas for future research. (EN)


γραπτή έκφραση, μαθητές δημοτικού, κριτήρια αξιολόγησης, προβλεπτική εγκυρότητα (EL)
written expression, primary school pupils, evaluation criteria, predictive validity (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 17 Αρ. 2 (2024): -; 1-41 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 17 No. 2 (2024): -; 1-41 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2024 ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΞΑΝΘΗ (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.