Μαθητική Διαρροή, Κοινωνικός Αποκλεισμός και Κίνητρα Επανεκπαίδευσης: Μελέτη σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Μαθητική Διαρροή, Κοινωνικός Αποκλεισμός και Κίνητρα Επανεκπαίδευσης: Μελέτη σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (EL)
Early School Leaving, Social Exclusion and Motivators for Retraining: A Study in Second Chance Schools (EN)

Φώκιαλη , Περσεφόνη
Μπιτσάκος, Νικόλαος
Γουβιάς, Διονύσης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-05-23


Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθούν οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν στη Μαθητική Διαρροή, οι συνέπειες αυτής και τα κίνητρα και οι προσδοκίες που ωθούν τους διαρρέοντες μαθητές στην εκπαίδευση. Τα φαινόμενα που ερευνώνται είναι η Μαθητική Διαρροή (ΜΔ), ο Κοινωνικός Αποκλεισμός (ΚΑ) και τα Κίνητρα Επανεκπαίδευσης (ΚΕ), καθώς και η σχέση μεταξύ των επιμέρους φαινομένων (ΜΔ, ΚΑ και ΚΕ). Αναλυτικότερα, μέσα από μία πανελλήνια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευόμενους/ες των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), αναζητούνται τα αίτια που ωθούν τους εκπαιδευόμενους στη ΜΔ, οι συνέπειες της ΜΔ και κατά πόσο οι δεύτερες σχετίζονται με τα αίτια του ΚΑ και τα ΚΕ. (EL)
The aim of this paper is to study the main factors that lead to Early School Leaving (or “Drop-out”), its consequences and the motivations and expectations that push early school leavers back to education. The phenomena investigated in the present work are Early School Leaving, Social Exclusion and Motivation for Retraining, as well as their possible linkages. More specifically, through a national study of trainees in various Second Chance Schools in Greece, we focus on the causes that forced persons to leave school, the consequences of the Early School Leaving and whether the latter are associated with the causes of the Social Exclusion and the Motivation for Retraining. (EN)


Μαθητική Διαρροή, Κοινωνικός Αποκλεισμός, Κίνητρα Επανεκπαίδευσης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (EL)
Early School Leaving, Social Exclusion, Motivators for Retraining, Second Chance Schools (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 17 Αρ. 1 (2024): ; 55-86 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 17 No. 1 (2024): ; 55-86 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2024 Νικόλαος Μπιτσάκος, Διονύσης Γουβιάς, Περσεφόνη Φώκιαλη (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)