The Timeless evolution of policies for the elimination and treatment of domestic violence and bullying in Greece

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Διαχρονική εξέλιξη των πολιτικών για την εξάλειψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στην Ελλάδα (EL)
The Timeless evolution of policies for the elimination and treatment of domestic violence and bullying in Greece (EN)

Karaoulas, Apostolos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-09-16


Η ενδοσχολική βία, ο «εκφοβισμός» στα σχολεία δεν είναι πλέον, απλώς ένα περιθωριακό φαινόμενο στον πραγματικό και ψηφιακό κόσμο, αλλά ένα σοβαρό ζήτημα. Από το 2006 και μετά τα φαινόμενα κάθε μορφής υποτίμησης, αποκλεισμού και εκφοβισμού μεταξύ παιδιών, έφηβων και ενηλίκων αυξάνονται επικίνδυνα και τείνει να πάρει διαστάσεις γενικευμένης έξαρσης, απειλώντας να κυριαρχήσει σχεδόν στο σύνολο του νεανικού πληθυσμού. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης PISA (πρόγραμμα διεθνούς αξιολόγησης μαθητών) που δημοσιεύθηκε το 2017, σχεδόν ένας στους έξι 15χρονους επηρεάζεται τακτικά από «εκφοβισμό» στο σχολείο (OECD, 2017). Επειδή το δικαίωμα στην Παιδεία αποτελεί αναφαίρετο αγαθό και δικαίωμα, η πολιτεία οφείλει, αφενός, να εγγυάται το δικαίωμα του ατόμου στην εκπαίδευση αντίστοιχη με τις ατομικές του ικανότητες και, αφετέρου, να ανταποκρίνεται στη σημασία της οικονομικής πολιτικής για μια σύγχρονη κοινωνία. Συνεπώς, το κράτος, η πολιτεία πρέπει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αναχαιτίσει τέτοιου είδους συμπεριφορές πριν εκδηλωθούν και πριν αποκτήσουν μια δυναμική “συνήθειας”. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται να δοθεί έμφαση στην απαραίτητη μετατόπιση του θέματος από την προσέγγιση μιας θεωρητικής συζήτησης, που σαφώς είναι απαραίτητη για να οριοθετήσουμε και να περιγράψουμε τις έννοιες της υποτίμησης, του αποκλεισμού και του εκφοβισμού, στις αναγκαίες παρεμβάσεις, κυρίως νομοθετικές, που αφορούν τη σχολική ζωή. Επίσης, επιχειρείται να μελετηθεί ο τρόπος που λειτούργησε ή όφειλε να λειτουργήσει η οργανωμένη πολιτεία, κατά πόσο απασχόλησε το ελληνικό κοινοβούλιο, όταν οι περιπτώσεις περιστατικών αποκτούσαν δημοσιότητα και προκαλούσαν έντονες συζητήσεις. Τέλος, διερευνάται ποιες δράσεις της πολιτείας τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε εθνικό πραγματοποιήθηκαν για την πρόληψη και την εξάλειψη της ενδοσχολικής βίας! (EL)
"School bullying" or "bullying," is no longer just a marginal phenomenon in the real and digital world, but a serious issue. Since 2006, incidents of all forms of degradation, exclusion, and bullying among children, adolescents, and adults have been dangerously increasing and tend to take on dimensions of widespread escalation, threatening to dominate almost the entire youth population. According to the results of the PISA study (Programme for International Student Assessment) published in 2017, almost one in six 15-year-olds is regularly affected by "bullying" at school (OECD, 2017). As the right to education is an inalienable good and right, the state is obliged, on the one hand, to guarantee the individual's right to education corresponding to their abilities, and on the other hand, to respond to the importance of economic policy for a modern society. Therefore, the state must take necessary measures to curb such behaviors before they occur and before they acquire a dynamic "habit." This article seeks to emphasize the necessary shift of the issue from the approach of a theoretical discussion, which is clearly necessary to define and describe the concepts of degradation, exclusion, and bullying, to the necessary interventions, primarily legislative, concerning school life. It also seeks to study how the organized state operated or should have operated, to what extent the Greek parliament was involved when incidents became public and sparked intense debates. Finally, it explores the actions taken by the state both at the European level and nationally to prevent and eliminate school violence. (EN)


Εκπαιδευτική πολιτική, σχολικός εκφοβισμός, σχολική βία, σχολική ζωή (EL)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 17 Αρ. 2 (2024): -; 63-83 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 17 No. 2 (2024): -; 63-83 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2024 Apostolos Karaoulas (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)