Οι σχολές γονέων με τη ματιά της διαγενεαλογικής προσέγγισης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι σχολές γονέων με τη ματιά της διαγενεαλογικής προσέγγισης (EL)
Parents schools through Bowen Family Systems Theory (EN)

Κατσιώτη, Μαρίζα
Γιώτσα, Άρτεμις
Μπασιώτη, Παρασκευή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2014-01-01


Η θεωρία των οικογενειακών συστημάτων, η οποία βασίστηκε στη θεωρία τωνγενικών συστημάτων του βιολόγου Ludwig von Bertalanffy (1940), εστιάζει στοσύνολο των σχέσεων ενός οικογενειακού συστήματος και όχι στην εκδήλωσησυμπεριφοράς ενός μεμονωμένου μέλους. Τα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη τηςΣυστημικής Θεωρίας την καθιστά κατάλληλη για εφαρμογή όχι μόνο σε θεραπευτικάπλαίσια, αλλά και στον τομέα της πρωτογενούς πρόληψης, όπως είναι οι ομάδεςσυμβουλευτικής γονέων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εφαρμογή τωνθεωρητικών εννοιών και τεχνικών ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα τηςσυστημικής θεωρίας, της διαγενεαλογικής προσέγγισης του Bowen, στις ΟμάδεςΣυμβουλευτικής Γονέων με τη μέθοδο των βιωματικών ασκήσεων. Οι έννοιες πουμελετήθηκαν και εφαρμόστηκαν σε τρεις ομάδες συμβουλευτικής γονέων είναι οιεξής: η διαφοροποίηση του εαυτού, τα τρίγωνα και η μεταβίβαση μέσω των γενεών.Επίσης, έγινε εφαρμογή ποικίλων βιωματικών ασκήσεων που βοήθησαν στηνεπίτευξη των στόχων των Ομάδων Συμβουλευτικής Γονέων, οι οποίοι είναι ηενημέρωση-πληροφόρηση των γονέων και η διαμόρφωση και διαφοροποίηση τηςστάσης των μελών της οικογένειας (EL)
The Family Systems Theory, which has been based on the biologist’s Ludwig vonBertalanffy (1940) theory of General Systems, focuses on the whole of the system’srelationships and not on the behavior of the members. During the last few years, theSystem Theory has evolved and it has been rendered suitable for application not onlyin therapeutic contexts, but also in the field of primary prevention, such as Parents’Counselling Groups. The aim of the present study is to present the implementation ofthe theoretical concepts and techniques of one of the most important models of thesystems theory, Bowen’s transgenerational approach, on Parents Schools viaexperiential exercises. The concepts that have been implemented in three counsellinggroups include the self – differentiation, the triangles and the transgenerationalprocess. The experiential exercises have been helpful in achieving the goals of ParentsCounselling Groups, the main of which are parents’ information and family members’attitude formulation and differentiation. (EN)


Συστημική Θεωρία (EL)
Βιωματικές ασκήσεις (EL)
Διαγενεαλογικό μοντέλο (EL)
Συμβουλευτική Γονέων (EL)
Experiential Exercises (EN)
Systems Theory (EN)
Parents Counselling (EN)
Transgenerational Approach (EN)

Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 7 (2014); 218-251 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 7 (2014); 218-251 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2014 Μαρίζα Κατσιώτη, Παρασκευή Μπασιώτη, Άρτεμις Γιώτσα (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.