Επισκόπηση προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης για την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Επισκόπηση προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης για την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο (EL)
Review of early intervention programs for the cultivation of social and emotional skills in preschool (EN)

Γιώτσα, Άρτεμις
Δώνη, Ελένη

Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η παρουσίαση της βιβλιογραφικής επισκόπησης προγραμμάτων παρέμβασης που έχουν δομηθεί στην Ελλάδα ή έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά και αφορούν την εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας από εκπαιδευτικούς, σε κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες. Αυτά τα προγράμματα στοχεύουν βραχυπρόθεσμα στο να προάγουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των μαθητών, ενώ μακροπρόθεσμα στοχεύουν στη βελτίωση της προσαρμοστικότητάς τους και της ακαδημαϊκής τους επίδοσης. Η συγκεντρωτική παρουσίαση των προγραμμάτων παρέμβασης, στην παρούσα εργασία, είναι χρήσιμη και απαραίτητη στους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να προβούν στην εφαρμογή κάποιου ή κάποιων από αυτά τα προγράμματα στην τάξη τους, αλλά και στους ερευνητές που ασχολούνται με την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Η διαδικασία εντοπισμού και παρουσίασης των προγραμμάτων αναφέρεται και στα βασικά κριτήρια ελέγχου της αποτελεσματικότητάς τους: Στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του προγράμματος στην τάξη, στη διάθεση του υλικού του προγράμματος, στην εμπλοκή των γονέων στο πρόγραμμα και στην αξιολόγηση του προγράμματος (όπου αυτή ήταν διαθέσιμη). (EL)
The purpose of this study is to present a literature review of intervention programs which have been structured in Greece or have been translated in Greek and pertain to the teaching of social and emotional skills to preschool students. The short-term aim of these programs is to promote students’ social and emotional skills, while the long term aim is to improve their adaptability and their academic achievement. The aggregation of intervention programs, in this paper, is useful and necessary for teachers who are interested to make an implementation of any or some of these programs in their classroom, as well as researchers who study the social and emotional development of preschool children. The process of tracking down and presenting the programs also pertains to their main effectiveness testing criteria: the training of teachers on the implementation of a program in the classroom, the availability of the program’s material, the involvement of parents in the program and the evaluation of the program (where this was available). (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Preschool Age; Intervention Programs; Social Skills; Emotional Skills; Effectiveness Criteria (EL)

Συναισθηματικές Δεξιότητες (EL)
Κριτήρια Αποτελεσματικότητας (EL)
Προγράμματα Παρέμβασης (EL)
Προσχολική Ηλικία (EL)
Κοινωνικές Δεξιότητες (EL)
Preschool Age (EN)
Intervention Programs (EN)
Social Skills (EN)
Emotional Skills (EN)
Effectiveness Criteria (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2017-05-02


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 10 Αρ. 1 (2017); 68-97 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 10 No. 1 (2017); 68-97 (EN)

Copyright (c) 2017 Ελένη Δώνη, Άρτεμις Γιώτσα (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.