Συναισθηματική νοημοσύνη εκπαιδευτικών: ο ρόλος της στο συναίσθημα και στην κινητοποίηση στην εργασία τους

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Συναισθηματική νοημοσύνη εκπαιδευτικών: ο ρόλος της στο συναίσθημα και στην κινητοποίηση στην εργασία τους (EL)
The role of teachers' emotional Intelligence in their emotion and motivation at work (EN)

Βάσιου, Αικατερίνη

Στις έρευνες των επιστημόνων που μελετούν την εργασία των εκπαιδευτικών δεν έχουν συμπεριληφθεί οι συναισθηματικές τους ικανότητες (Brackett, et al., 2008), παρόλο που φαίνεται ότι αυτές έχουν σημαντική επίδραση στο συναίσθημα και στα κίνητρά τους. Στόχος των δύο ερευνών ήταν να διερευνηθούν οι συσχετίσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών με το συναίσθημα και την κινητοποίηση στην εργασία τους. Και στις δύο έρευνες οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την κλίμακα συναισθηματικής νοημοσύνης Wong Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS· Wong & Law, 2002). Στην πρώτη έρευνα, οι 199 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν επιπλέον τις κλίμακες: Overall Job Satisfaction (Brayfield & Rothe, 1951), Maslach Burnout Inventory (Maslach & Jackson, 1986), State Anxiety Inventory (Spielberger, 1980) και Job Affect Scale (JAS· Brief, Burke, George, Robinson, & Webster, 1988). Στη δεύτερη έρευνα, οι 98 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν επιπλέον τις κλίμακες: Ohio State teacher efficacy scale (OSTES· Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001) και Teachers’ Achievement Goals in Work Questionnaire (Papaioannou, 2001). Τα αποτελέσματα από τις δύο έρευνες έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης ήταν περισσότερο προσανατολισμένοι στο έργο, δήλωναν υψηλότερα ποσοστά αυτοαποτελεσματικότητας, βίωναν μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση, περισσότερο θετικό συναίσθημα, λιγότερη επαγγελματική εξουθένωση και λιγότερο αρνητικό συναίσθημα και άγχος στην εργασία τους. Με την παρουσίαση των δύο ερευνών επιχειρείται να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στην εργασία τους. (EL)
Studies about teachers’ emotional abilities at work are limited (Brackett et al., 2008), although they seem to play a significant role to their affect and motivation. The aim of the two presented studies was to investigate the correlations between teachers’ emotional intelligence and affect and motivation in work. In both studies participants completed the Wong Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS·Wong & Law, 2002). In the first study, participants were 199 teachers, who additionally completed the following scales: Overall Job Satisfaction (Brayfield & Rothe, 1951), Maslach Burnout Inventory (Maslach & Jackson, 1986), State Anxiety Inventory (Spielberger, 1980) and Job Affect Scale (JAS· Brief, Burke, George, Robinson, & Webster, 1988). In the second study, participants were 98 teachers, who additionally completed the following scales: Ohio State teacher efficacy scale (OSTES· Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001) and Teachers’ Achievement Goals in Work Questionnaire (Papaioannou, 2001). Results showed that teachers’ emotional intelligence was positively related to mastery goals orientation, self-efficacy, job satisfaction and positive affect and was negatively related to burnout, negative affect and job anxiety. Both studies attempt to develop a complete overview about teachers’ emotional intelligence contribution to their work. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

συναισθηματική νοημοσύνη (EL)
επαγγελματική ικανοποίηση (EL)
στόχοι επίτευξης (EL)
επαγγελματικό άγχος (EL)
συναίσθημα στην εργασία (EL)
επαγγελματική εξουθένωση (EL)
αντίληψη αυτοαποτελεσματικότητας (EL)
job anxiety (EN)
self-efficacy (EN)
emotional intelligence (EN)
affect at work (EN)
achievement goals (EN)
job satisfaction (EN)
burn out (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2018-02-13


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2018); 1-47 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 11 No. 1 (2018); 1-47 (EN)

Copyright (c) 2018 ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.