Το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών στην εποχή της οικονομικής κρίσης
(EL)
Occupational stress and professional burnout among Greek teachers in secondary schools under conditions of economic crisis
(EN)
Στάγια, Δήμητρα
Ιορδανίδης, Γιώργος
Σε έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 93 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςκατά το σχολικό έτος 2013-2014 διερευνήθηκαν τα επίπεδα και οι πηγές τουεπαγγελματικού άγχους, της επαγγελματικής εξουθένωσης και της οικονομικήςδυσκολίας και αναζητήθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των παραπάνω μεταβλητών σεζεύγη αλλά και στο σύνολό τους, με τη χρήση πρότυπου μοντέλου δομικώνεξισώσεων. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο ΠηγώνΕπαγγελματικής Έντασης, η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης τωνΕκπαιδευτικών της Maslach και η Κλίμακα Μέτρησης Αίσθησης της ΟικονομικήςΔυσκολίας του Barrera. Η έρευνα έδειξε μεταξύ άλλων ότι τα οικονομικάπροβλήματα συμβάλλουν στο επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών, ειδικότεραστους νεότερους από αυτούς και στις γυναίκες.
(EL)
This study examined the levels and sources of teacher stress and burnout, regarding the economic crisis and defined certain correlations between them. Participants were 93 secondary education teachers. The data was collected using the Sources of Occupational Stress Questionnaire, the Maslach Burnout Inventory and Barrera’s Perceived Economic Hardship Questionnaire. The research have been held during the school year 2013-2014. The results indicated that the economic crisis has affected the professional stress in many ways, especially for younger teachers and female teachers. The structural equation model revealed that occupational stress, teachers’ burnout and economic hardship are interconnected.
(EN)