Το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών στην εποχή της οικονομικής κρίσης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών στην εποχή της οικονομικής κρίσης (EL)
Occupational stress and professional burnout among Greek teachers in secondary schools under conditions of economic crisis (EN)

Στάγια, Δήμητρα
Ιορδανίδης, Γιώργος

Σε έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 93 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςκατά το σχολικό έτος 2013-2014 διερευνήθηκαν τα επίπεδα και οι πηγές τουεπαγγελματικού άγχους, της επαγγελματικής εξουθένωσης και της οικονομικήςδυσκολίας και αναζητήθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των παραπάνω μεταβλητών σεζεύγη αλλά και στο σύνολό τους, με τη χρήση πρότυπου μοντέλου δομικώνεξισώσεων. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο ΠηγώνΕπαγγελματικής Έντασης, η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης τωνΕκπαιδευτικών της Maslach και η Κλίμακα Μέτρησης Αίσθησης της ΟικονομικήςΔυσκολίας του Barrera. Η έρευνα έδειξε μεταξύ άλλων ότι τα οικονομικάπροβλήματα συμβάλλουν στο επαγγελματικό άγχος των εκπαιδευτικών, ειδικότεραστους νεότερους από αυτούς και στις γυναίκες. (EL)
This study examined the levels and sources of teacher stress and burnout, regarding the economic crisis and defined certain correlations between them. Participants were 93 secondary education teachers. The data was collected using the Sources of Occupational Stress Questionnaire, the Maslach Burnout Inventory and Barrera’s Perceived Economic Hardship Questionnaire. The research have been held during the school year 2013-2014. The results indicated that the economic crisis has affected the professional stress in many ways, especially for younger teachers and female teachers. The structural equation model revealed that occupational stress, teachers’ burnout and economic hardship are interconnected. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Ερωτηματολόγιο Πηγών Επαγγελματικής Έντασης (EL)
Κλίμακα Barrera (EL)
πρότυπο μοντέλο δομικών εξισώσεων (EL)
επαγγελματικό άγχος εκπαιδευτικών (EL)
Κλίμακα Maslach (EL)
επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών (EL)
economic crisis (EN)
Sources of Occupational Stress Questionnaire (EN)
Occupational stress of teachers (EN)
Barrera’s Perceived Economic Hardship Questionnaire (EN)
secondary school teachers (EN)
teachers’ burnout (EN)
Maslach Burnout Inventory (EN)
structural equation model (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2014-01-01


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 7 (2014); 56-82 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 7 (2014); 56-82 (EN)

Copyright (c) 2014 Δήμητρα Στάγια, Γιώργος Ιορδανίδης (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.