Τα βραβεία της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς κατά την περίοδο 1990-2010

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Τα βραβεία της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς κατά την περίοδο 1990-2010 (EL)
Women’s Literary Society Awards between 1990 and 2010 (EN)

Τσιώρη, Δήμητρα

Το παρόν άρθρο εξετάζει τα βραβεία που απονέμονται από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά (Γ.Λ.Σ.) κατά την περίοδο 1990 – 2010. Ο θεσμός των βραβείων παιδικού βιβλίου εμφανίστηκε το 1922 στην Αμερική, όταν η American Library Association (A.L.A.) απένειμε το Newbery Medal στο παιδικό βιβλίο The Story of Mankind του Hendrik Willem van Loon. Ωστόσο, τα βραβεία παιδικού βιβλίου άρχισαν να απονέμονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μόλις 36 χρόνια μετά, το 1958, όταν ο μη κερδοσκοπικός φορέας της Γ.Λ.Σ. προκήρυξε τον λογοτεχνικό διαγωνισμό συγγραφής παιδικού αναγνώσματος. Μολονότι ένα πλήθος βραβείων επιμέρους φορέων ακολούθησε, τα βραβεία της Συντροφιάς παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς άνοιξαν ένα νέο δρόμο για τη συγγραφή ελληνικών παιδικών βιβλίων σε μία εποχή που οι μεταφράσεις είχαν κυριαρχήσει. Πραγματοποιώντας μια ανασκόπηση της ελληνικής βιβλιογραφίας γύρω από τον χώρο της παιδικής λογοτεχνίας, καθίσταται σαφής η απουσία επιστημονικών μελετών αναφορικά με τα βραβεία της Γ.Λ.Σ., εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις, οι οποίες ως επί το πλείστον εστιάζουν στην ιστορική σημασία και την προσφορά αυτών. Σκοπός του άρθρου είναι η μελέτη των λογοτεχνικών βραβείων της Γ.Λ.Σ. ως πολιτισμικού φαινομένου κατά την περίοδο 1990 – 2010. Ειδικότερα, επιχειρείται η παρουσίαση των στόχων και των θεμάτων των αθλοθετημένων βραβείων. Επιπροσθέτως, διερευνώνται η σύνθεση των κριτικών επιτροπών, η συχνότητα βράβευσης των ίδιων δημιουργών και το φύλο των βραβευμένων. Τέλος, εξετάζονται τα σκεπτικά των βραβεύσεων, προκειμένου να αναδειχθούν τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των διακεκριμένων έργων. (EL)
This paper examines the awards which are given by Women's Literary Society (W.L.S.) between 1990 and 2010. The institution of children's book awards appeared in America in 1922, when American Library Association (A.L.A.) gave Newbery Medal to The Story of Mankind by Hendrik Willem van Loon. However, children's book prizes began to be awarded for the first time in Greece just 36 years later, in 1958, when the nonprofit organization W.L.S. announced a literary competition of writing children's books. Although that a plurality of other organizations’ prizes followed, W.L.S.’s awards are of particular interest, as they created a new path in greek children's books writing during a period in which translations had been dominating. Reviewing greek literature around the field of children's literature, becomes clear the absence of scientific studies regarding W.L.S.’s awards, apart from particular cases, which mostly focus on the historical importance and the contribution of W.L.S.’s awards. The purpose of the paper is to study the W.L.S.’s literary awards between 1990 -2010 as a cultural phenomenon. Specifically, the paper aims to present the goals and the topics of the awards. Additionally, it investigates the jury’s composition, the frequency of awarding the same authors and the winning authors’ gender. Finally, are examined the reasons underlying the awards, in order to highlight the main evaluation’s criteria. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

φύλο συγγραφέων (EL)
Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά (EL)
παιδική λογοτεχνία (EL)
αξιολόγηση παιδικού βιβλίου (EL)
παιδικό μυθιστόρημα (EL)
Τατιάνα Σταύρου (EL)
βραβεία παιδικού βιβλίου (EL)
κριτική επιτροπή (EL)
children’s book awards (EN)
jury (EN)
Women’s Literary Society (EN)
Tatiana Stavrou (EN)
children’s literature (EN)
children’s books review (EN)
authors’ gender (EN)
children’s novel (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

2014-01-01


Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)

1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 7 (2014); 83-121 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 7 (2014); 83-121 (EN)

Copyright (c) 2014 Δήμητρα Τσιώρη (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.