Τα λογισμικά γενικής χρήσης στη διδασκαλία και τη μάθηση στην ιστορία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τα λογισμικά γενικής χρήσης στη διδασκαλία και τη μάθηση στην ιστορία (EL)
General purpose software in teaching and learning History (EN)

Μακαρατζής, Γεώργιος (EL)
Ρεπούση, Μαρία (EL)
Μαυρομμάτη, Μαρία (EL)
Repoussi, Maria (EN)
Mavrommati, Maria (EN)
Makaratzis, Georgios (EN)

7 (EL)

2023-12-27T11:39:42Z


Στο κεφάλαιο αυτό θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες αξιοποίησης των λογισμικών γενικής χρήσης στο μάθημα της ιστορίας. Αρχικά γίνεται σύντομη αναφορά στα βασικά εργαλεία του MSOffice, δηλαδή τα Word, Excel, Access, PowerPoint, και τις βασικές λειτουργίες του καθενός. Η χρήση των παραπάνω λογισμικών για τη δημιουργία βασικών εποπτικών εργαλείων κρίνεται απαραίτητη λόγω της ανάγκης για παρουσίαση της πληροφορίας με τη χρήση πολυτροπικού και πολυμεσικού υλικού στo πλαίσιo της εικονιστικής μάθησης. Επιπλέον, αναφέρονται οι διαφορετικές μορφές παρουσίασης της πληροφορίας, όπως παρουσίαση σε κειμενική μορφή, σε διάγραμμα, σε πίνακα, σε λίστα κ.λπ., και οι λόγοι για τους οποίους είναι αναγκαία η συνοπτική παρουσίαση της πληροφορίας στη σύγχρονη σχολική τάξη της ιστορίας. Αναλύεται ο τρόπος και οι λόγοι αξιοποίησης των ιστοριογραμμών για την οπτικοποίηση της χρονολόγησης/περιοδολόγησης, όπως και η χρήση εννοιολογικών χαρτών για την ανάλυση αιτιών και συνεπειών των ιστορικών γεγονότων, αμφότερα μέσα στο περιβάλλον του Office. Έπειτα, αναφέρονται οι λειτουργίες του Excel, προκειμένου να παρουσιαστούν γραφήματα και να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας αριθμητικά δεδομένα. Τέλος, γίνεται αναφορά στη μεταφορά των δυνατοτήτων των λογισμικών γενικής χρήσης στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σουίτας Google (Google Docs κ.λπ.). (EL)
In the present chapter we examine the potentials of general purpose software in history education. We start with a short reference to the MS Office tools, namely Word, Excel, Access, PowerPoint, and their basic functions. The use of the above for the creation of basic visual learning tools is essential because of the need to present information through multimodal and multimedia educational material as part of visual learning. Moreover, we refer to different forms of presenting information, such as textual form, diagrams, tables, lists etc. and the reasons for this summarized presentation of information in today’s history classroom. We also analyse the ways historical timelines can be utilized to visualize dating and periodization, as well as the use of mind maps in order to analyze causes and consequences of historical facts, both using MS Office. Also, we discuss the functions of MS Excel, in order to present graphs and process numerical data. Last, a reference is made to the transfer of the potentials of general purpose software online, using Google Suite (Google Docs etc.). (EN)




Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση Digitality and history education. The digital technologies in history education
Δημιουργός: Μακαρατζής, Γεώργιος, Ρεπούση, Μαρία, Μαυρομμάτη, Μαρία, Repoussi, Maria, Mavrommati, Maria, Makaratzis, Georgios
Τύπος τεκμηρίου: Εκπαιδευτικό υλικό
Επιστημονικό πεδίο: Ιστορία, Επιστήμη πληροφόρησης, Διδασκαλία και κατάρτιση
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.