General purpose software in teaching and learning History

This item is provided by the institution :
Hellenic Academic Libraries Link   

Repository :
Kallipos Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Τα λογισμικά γενικής χρήσης στη διδασκαλία και τη μάθηση στην ιστορία (EL)
General purpose software in teaching and learning History (EN)

Μακαρατζής, Γεώργιος (EL)
Ρεπούση, Μαρία (EL)
Μαυρομμάτη, Μαρία (EL)
Repoussi, Maria (EN)
Mavrommati, Maria (EN)
Makaratzis, Georgios (EN)

7 (EL)

2023-12-27T11:39:42Z


Στο κεφάλαιο αυτό θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες αξιοποίησης των λογισμικών γενικής χρήσης στο μάθημα της ιστορίας. Αρχικά γίνεται σύντομη αναφορά στα βασικά εργαλεία του MSOffice, δηλαδή τα Word, Excel, Access, PowerPoint, και τις βασικές λειτουργίες του καθενός. Η χρήση των παραπάνω λογισμικών για τη δημιουργία βασικών εποπτικών εργαλείων κρίνεται απαραίτητη λόγω της ανάγκης για παρουσίαση της πληροφορίας με τη χρήση πολυτροπικού και πολυμεσικού υλικού στo πλαίσιo της εικονιστικής μάθησης. Επιπλέον, αναφέρονται οι διαφορετικές μορφές παρουσίασης της πληροφορίας, όπως παρουσίαση σε κειμενική μορφή, σε διάγραμμα, σε πίνακα, σε λίστα κ.λπ., και οι λόγοι για τους οποίους είναι αναγκαία η συνοπτική παρουσίαση της πληροφορίας στη σύγχρονη σχολική τάξη της ιστορίας. Αναλύεται ο τρόπος και οι λόγοι αξιοποίησης των ιστοριογραμμών για την οπτικοποίηση της χρονολόγησης/περιοδολόγησης, όπως και η χρήση εννοιολογικών χαρτών για την ανάλυση αιτιών και συνεπειών των ιστορικών γεγονότων, αμφότερα μέσα στο περιβάλλον του Office. Έπειτα, αναφέρονται οι λειτουργίες του Excel, προκειμένου να παρουσιαστούν γραφήματα και να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας αριθμητικά δεδομένα. Τέλος, γίνεται αναφορά στη μεταφορά των δυνατοτήτων των λογισμικών γενικής χρήσης στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σουίτας Google (Google Docs κ.λπ.). (EL)
In the present chapter we examine the potentials of general purpose software in history education. We start with a short reference to the MS Office tools, namely Word, Excel, Access, PowerPoint, and their basic functions. The use of the above for the creation of basic visual learning tools is essential because of the need to present information through multimodal and multimedia educational material as part of visual learning. Moreover, we refer to different forms of presenting information, such as textual form, diagrams, tables, lists etc. and the reasons for this summarized presentation of information in today’s history classroom. We also analyse the ways historical timelines can be utilized to visualize dating and periodization, as well as the use of mind maps in order to analyze causes and consequences of historical facts, both using MS Office. Also, we discuss the functions of MS Excel, in order to present graphs and process numerical data. Last, a reference is made to the transfer of the potentials of general purpose software online, using Google Suite (Google Docs etc.). (EN)




Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση Digitality and history education. The digital technologies in history education
Creator: Μακαρατζής, Γεώργιος, Ρεπούση, Μαρία, Μαυρομμάτη, Μαρία, Repoussi, Maria, Mavrommati, Maria, Makaratzis, Georgios
Item type: Educational material
Scientific field: Information science, Teaching and training, History
Υear: 2023
Institution: Hellenic Academic Libraries Link
Collection : Kallipos Repository





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)