Το φιλμ: ντοκιμαντέρ και μυθοπλασία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το φιλμ: ντοκιμαντέρ και μυθοπλασία (EL)
Film: documentary and fiction (EN)

Μακαρατζής, Γεώργιος (EL)
Ρεπούση, Μαρία (EL)
Μαυρομμάτη, Μαρία (EL)
Repoussi, Maria (EN)
Mavrommati, Maria (EN)
Makaratzis, Georgios (EN)

7 (EL)

2023-12-27T11:49:49Z


Στο παρόν κεφάλαιο θα εξετάσουμε τα χαρακτηριστικά του ιστορικού φιλμ και τα είδη του, και θα διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους διαμορφώνουν ιστορική συνείδηση αλλά και ένα ιδιότυπο είδος ιστορικής μνήμης. Στη συνέχεια, θα εξετάσουμε τρόπους με τους οποίους αναλύεται ένα φιλμ εν γένει και ένα ιστορικό φιλμ συγκεκριμένα, καθώς και τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της εισαγωγής του μέσου αυτού στη διδασκαλία της ιστορίας. Μετά την παρουσίαση των υπαρχόντων ερευνητικών δεδομένων σχετικά με την αξιοποίηση των φιλμ μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης στο μάθημα της ιστορίας, θα ακολουθήσει αναφορά συγκεκριμένα στην αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ. Τέλος, θα προβληματιστούμε σχετικά με τους περιορισμούς των φιλμ ως εκπαιδευτικών εργαλείων, και θα δούμε παραδείγματα καλών πρακτικών. (EL)
In the present chapter we examine the characteristics and types of the historical film, and we will discuss the ways in which they develop historical consciousness and a unique type of historical memory. Moreover, we explore the ways a film in general and a historical film in particular can be analyzed, as well as the potentials and the limitations of the introduction of this medium in history teaching. After the presentation of the existing research data regarding the use of fiction and documentary films for history education, we specifically focus on the use of documentary films. Last, we examine the limitations of films as educational tools and explore examples of best practices. (EN)




Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση Digitality and history education. The digital technologies in history education
Δημιουργός: Μακαρατζής, Γεώργιος, Ρεπούση, Μαρία, Μαυρομμάτη, Μαρία, Repoussi, Maria, Mavrommati, Maria, Makaratzis, Georgios
Τύπος τεκμηρίου: Εκπαιδευτικό υλικό
Επιστημονικό πεδίο: Ιστορία, Επιστήμη πληροφόρησης, Διδασκαλία και κατάρτιση
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.